با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش فارسی کردن گوشی شیائومی
عکس : فارسی کردن گوشی شیائومی

همه ما کم و بیش با گوشی‌های شیائومی آشنایی داریم. این برند رابط کاربری MIUI رو برای گوشی‌هاش در نظر گرفته که کار باهاش آسونه و همه کاربرها از هر رنج سنی، می‌تونن از این گوشی‌ها به راحتی استفاده کنن. با این حال، وقتی گوشی به زبانی باشه که باهاش آشنا نیستید، این رابط کاربری ساده به یک محیط ناشناخته و پیچیده تبدیل می‌شه و ممکنه سردرگمتون کنه.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از موبو نیوز اگر فرزندتون موقع بازی با گوشی شما تنظیماتش رو به هم ریخته و زبان گوشی رو تغییر داده یا گوشی رو تازه خریدین و می‌خواین از انگلیسی به فارسی تغییرش بدین، در این مقاله موبونیوز قراره نحوه فارسی کردن گوشی‌ شیائومی رو با چند قدم ساده بهتون یاد بدیم.


تنظیم زبان فارسی هنگام راه‌اندازی گوشی شیائومی

گوشی‌های رام گلوبال شیائومی از رنج گسترده‌ای از زبان‌ها پشتیبانی می‌کنن که خوشبختانه زبان فارسی رو هم شامل می‌شه. اگر گوشی‌تون رو تازه خریداری کردید و قراره برای اولین بار راه اندازیش کنید، می‌تونید موقع ستاپ اولیه زبان فارسی رو انتخاب کنید. در ادامه نحوه تغییر زبان گوشی شیائومی به فارسی هنگام راه‌اندازی رو با هم مرور می‌کنیم:

  1. بعد از روشن شدن گوشی، مرحله اول راه‌اندازی رو تأیید کنید.
  2. در مرحله دوم به صفحه تنظیم زبان می‌رسید. موقعیت مکانی رو روی ایران تنظیم کنید.
  3. منوی زبان رو باز کنید و زبان فارسی رو انتخاب کنید. 
  4. بعد از تأیید این مرحله، زبان گوشی به فارسی تغییر می‌کنه و مراحل بعد به فارسی نمایش داده می‌شن.

توجه: گوشی‌های شیائومی رام چین متأسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنن؛ بنابراین باید زبان انگلیسی رو انتخاب کنید.

تغییر زبان سیستم گوشی شیائومی به فارسی

اگر در مرحله راه‌اندازی گوشی شیائومی زبان فارسی رو تنظیم نکردید یا به هر دلیلی زبان گوشی تغییر کرده، لازمه برای فارسی کردن گوشی از طریق تنظیمات اقدام کنید. این کار به راحتی در چند قدم انجام می‌شه و تقریبا در همه گوشی‌های شیائومی یکسانه. فقط توجه داشته باشید که اگر نسخه اندروید گوشی‌ شیائومی‌تون پایین‌تر از نسخه ۱۰ هست، بخش دوم که مختص گوشی‌های قدیمیه رو مطالعه کنید.

تنظیم زبان گوشی شیائومی به فارسی (اندروید 10 به بالا)

برای تغییر زبان در اکثر گوشی‌های شیائومی، کافیه که چند قدم ساده رو طی کنید. با وجود این، اگر با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید، شاید این مسیر کمی براتون دشوار به نظر برسه. در ادامه به زبان ساده، نحوه فارسی کردن گوشی شیائومی رو بهتون یاد می‌دیم:

1. وارد تنظیمات بشید. به این منظور باید از بین برنامه‌ها، Settings رو با آیکون چرخ‌دنده پیدا کنید و واردش بشید. یا اینکه از طریق نوار ابزار بالای گوشی وارد تنظیمات بشید.

تغییر زبان گوشی شیائومی به فارسی
عکس : تغییر زبان گوشی شیائومی به فارسی

2. سپس وارد Additional Settings یا بخش تنظیمات اضافی بشید. برای راحتی بیشتر، می‌تونید این عبارت رو در نوار جست‌وجوی تنظیمات سرچ کنید.

3. روی بخش Languages & Input یا زبان‌ها و ورودی ضربه بزنید.

4. گزینه Languages یا زبان‌ها رو انتخاب کنید.

5. از بین فهرست زبان‌های نمایش‌داده‌‌شده، زبان فارسی رو پیدا و انتخاب کنید.

6. اگر زبان گوشی‌ به فارسی تغییر نکرد و علامتی کنار زبان فارسی دیده شد، اینترنت گوشی رو متصل کنید تا زبان دانلود بشه.

بعد از طی این چند گام، زبان سیستم گوشی شیائومی‌تون روی فارسی تنظیم می‌شه و می‌تونید به منوها به زبان فارسی دسترسی داشته باشید.

تنظیم زبان گوشی شیائومی به فارسی (اندروید قدیمی)

رابط کاربری MIUI در گوشی‌های این برند که از اندروید 9 یا پایین‌تر استفاده می‌کنن، تفاوت ظاهری بارزی با نسخه‌های بالاتر داره؛ بنابراین فارسی کردن گوشی ‌های قدیمی شیائومی کمی با گوشی‌های جدید متفاوته. اگر شیائومی شما هم از نسخه اندروید 9 یا پایین‌تر پشتیبانی می‌کنه، می‌تونید مشابه با راهنمای بخش قبلی زبان گوشی شیائومی رو به فارسی تغییر بدید؛ اما توجه داشته باشید که ظاهر منوها کمی متفاوته.

تغییر زبان گوشی شیائومی از چینی به فارسی

همون‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، گوشی‌های رام چین از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنن و باید از زبان انگلیسی استفاده کنید. ممکنه بعد از خریداری و راه‌اندازی گوشی، با زبان چینی مواجه بشید و ندونید برای تغییر زبان گوشی شیائومی باید به کدوم قسمت برید. در این حالت باید توجهتون رو به آیکون‌ها و نمادها بدید و از این طریق به بخش تغییر زبان در تنظیمات برسید. در ادامه یاد می‌گیرید که چطور زبان چینی گوشی شیائومی رو به انگلیسی تغییر بدید:

1. بین برنامه‌ها، آیکون چرخ‌دنده رو پیدا کنید و وارد تنظیمات بشید.

2. منوی تنظیمات رو به پایین اسکرول کنید تا به آیکون سه نقطه برسید.

3. سپس گزینه دوم از بالا رو انتخاب کنید.

4. برای باز کردن فهرست زبان‌ها، گزینه اول رو انتخاب کنید.

5. زبان انگلیسی رو انتخاب کنید.

لازمه بدونید اگر زبان گوشی‌تون به هر دلیلی به زبانی با رسم‌‌الخط ناآشنا غیر از چینی تغییر کرد، همچنان می‌تونید از این راهکار استفاده کنید و این روش فقط مختص زبان‌ چینی نیست.

تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی به فارسی

ممکنه بعد از فارسی کردن گوشی ، همچنان صفحه کلیدتون به زبان انگلیسی باشه. در این حالت، باید از طریق تنظیمات، زبان فارسی رو به صفحه کلیدتون اضافه کنید. در ادامه فارسی کردن صفحه کلید گوشی شیائومی رو با هم مرور می‌کنیم:

1. وارد تنظیمات بشید.

تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی به فارسی
عکس : تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی به فارسی

2. وارد بخش Additional Settings بشید.

3. روی بخش Languages & Input ضربه بزنید.

4. گزینه Manage Keyboards رو انتخاب کنید.

5. بخش Keyboards رو باز کنید. در این بخش فهرستی از صفحه‌ کلیدهای گوشی نمایش داده می‌شه.

6. گزینه Add Keyboard یا اضافه کردن صفحه کلید رو بزنید.

7. در منوی بازشده، زبان فارسی رو پیدا و انتخاب کنید.

حالا می‌تونید صفحه کلید فارسی رو که به فهرست صفحه‌ کلیدهاتون اضافه شده، ببینید.

توجه: اگر زبان فارسی رو در فهرست صفحه کلیدها پیدا نکردید، باید از صفحه کلیدهای جانبی مثل Gboard استفاده کنید. به این منظور، کافیه که نرم‌افزار Gboard رو از گوگل پلی دانلود و روی گوشی‌تون نصب کنید و از طریق تنظیماتش زبان فارسی رو اضافه کنید.

جمع‌بندی

برند شیائومی در حال حاضر تو ایران خیلی پرفروشه و گوشی‌های میانرده با سخت افزار خوب و قیمت مقرون به صرفه وارد بازار می‌کنه. خبر خوب اینه که گوشی‌های رام گلوبال این برند، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنن و بنابراین شما باید موقع خرید گوشی شیائومی به رامش دقت کنین. اما اگه به هر دلیل به فارسی سازی گوشی نیاز داشتین، خوبه بدونین که فارسی کردن گوشی شیائومی و به طور کلی تغییر زبانش کار راحتیه و بدون دردسر انجام می‌شه. با این حال اگر نوشته‌های گوشی به زبانی باشه که هیچ آشنایی باهاش ندارید، تغییر زبان گوشی ممکنه به امری استرس‌زا و سردرگم‌کننده تبدیل بشه. اگر راهکارهای گفته‌شده در این مقاله رو قدم به قدم طی کنید، به سادگی می‌تونید زبان گوشی‌ شیائومی رو به فارسی تغییر بدید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین