زومیت/ گزارشی عجیب ادعا میکند که احتمالاً تبلیغات ایکسباکس در خاورمیانه، آفریقا و اروپا متوقف خواهد شد.
به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از آخرین خبر وبسایت ورج در گزارشی اختصاصی مینویسد استراتژی برند ایکسباکس در اغلب نقاط دنیا (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا) درحال تغییرکردن است. ظاهراً مایکروسافت میخواهد در آن مناطق تبلیغ کنسولهای ایکسباکس را متوقف کند و روی سرویسهای بازی ابری نظیر اشتراک ایکسباکس گیم پس متمرکز شود.
گزارش جدید ورج با سیاستهایی که اخیراً از مایکروسافت دیدهایم همراستا است. غول ردموندی در چند وقت اخیر تلاش کرده است شدیداً روی سرویسهای بازی ابری و اجرای بازی روی چندین پلتفرم تمرکز کند. مایکروسافت پیشتر گفته است که گیمرها برای تجربهی بازیهای ایکسباکس لزوماً به خرید ایکس باکس نیاز ندارند.
ورج در گزارشش به نقل از چندین منبع آگاه مینویسد که مدیران مایکروسافت تصمیم گرفتهاند کنسولهای ایکسباکس را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از اولویت خارج کنند و استراتژی خود را در قبال تبلیغ و انتشار بازیها تغییر دهند.
اگر گزارش ورج صحت داشته باشد، شاهد تغییری چشمگیر در استراتژی مایکروسافت خواهیم بود. این گزارش به تلاشهای مایکروسافت برای تبلیغ اشتراک گیم پس، خصوصاً برای کاربران جدید اشاره میکند.
مایکروسافت تا به این لحظه هیچ واکنشی به گزارش ورج نشان نداده است.