با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شامپانزه‌ها با گیاهان خود را درمان می‌کنند
عکس : شامپانزه‌

شامپانزه‌ ها از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند و ممکن است به انسان در یافتن داروهای جدید کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار محیط زیست سایت شات ایکس و به نقل از Interesting-Engineering مشاهده شده شامپانزه‌ها از پوست و برگ برای درمان زخم‌ها و بیماری‌ها استفاده می‌کنند. خوددرمانی شامپانزه‌ها به دانشمندان کمک کرده‌است تا برخی از گیاهان امیدوارکننده را برای داروهای آینده شناسایی کنند. در این مطالعه، محققان آکسفورد حداقل 13 گیاه را با خواص قوی التیام زخم و مبارزه با عفونت شناسایی کردند.

محققان به لطف کمک شامپانزه‌های وحشی به این کشف خیره کننده دست یافتند. آنها با مشاهده آنها در طبیعت، دریافتند که شامپانزه‌ها در هنگام بیماری یا زخمی شدن تمایل به خوردن پوست، چوب مرده و برگ‌های درختانی دارند که بخشی از رژیم غذایی آنها نیست.

محققان می‌گویند مشاهده شامپانزه‌هایی که در حال ناخوشی از طبیعت کمک می‌گیرند، کشف داروهای جدید برای بیماری‌ها و عفونت‌های مزمن را تسریع کند.

الودی فریمن، محقق ارشد از دانشگاه آکسفورد گفت: «ما نمی‌توانیم همه چیز را در این جنگل‌ها از نظر خواص دارویی آزمایش کنیم. پس چرا گیاهانی را که شامپانزه ها به دنبال آنها هستند، آزمایش نکنیم؟»

محققان پس از تجزیه و تحلیل فیلم‌های ضبط شده، یک شامپانزه نر زخمی را کشف کردند که از برگ‌های سرخس به نام Christella parasitica استفاده می‌کرد. طی آزمایشات مشخص شد که این سرخس دارای خواص ضد التهابی است.

دانشمندان همچنین شامپانزه دیگری را با عفونت انگلی مشاهده کردند که پوست درخت خار گربه (Scutia myrtina) را می خورد، رفتاری که قبلاً در این گروه دیده نشده بود.

به گفته محققان، اکثر نمونه های گیاهی (88٪) که در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل شدند، خواص آنتی بیوتیکی را نشان دادند، در حالی که 33٪ مزایای ضد التهابی داشتند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین