با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
حیوانات باغ وحش تهران ماهیانه ۳۶۰۰ کیلوگرم گوشت می‌خورند!
عکس : حیوانات باغ وحش تهران ماهیانه ۳۶۰۰ کیلوگرم گوشت می‌خورند!

به گفته محمدی، هزینه نگهداری و تغذیه گونه‌های مختلف هیچ توجیه اقتصادی ندارد و بسیار بالاست، به طوری که ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان هزینه خوراک و تغذیه حدود ۵۰۰ گونه‌ای که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند می‌شود.

وی افزود: برای مثال فقط یک شیر یک روز در میان ۱۰ میلیون تومان مصرف گوشت دارد.

او ادامه داد: در هر هفته ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله و حدود ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ خریداری می‌شود که همه این‌ها دارای بهترین کیفیت بوده و به هیچ عنوان گوشت‌های یخی نیست و گوشت‌های پیش سرد شده از کشتارگاه بهمن خریداری و پلمپ شده به باغ وحش منتقل می‌شود.

مدیر باغ وحش ارم گفت: ما کنترل می‌کنیم که گوشت‌ها چربی اضافه نداشته باشد که سلامت حیوان را به خطر اندازند. حتی از میوه‌های ریز و لک‌دار در باغ وحش استفاده نمی‌کنیم و باید بهترین کیفیت برای تغذیه حیوانات در نظر گرفته شود.

به گفته محمدی، هزینه‌های باغ وحش از شهربازی، دریاچه و تالار تأمین می‌شود و خود باغ وحش صرفه اقتصادی ندارد.

او با تاکید بر اینکه آماده بازدید سرزده کارشناسان و اهالی رسانه از سردخانه‌های باغ وحش جهت بررسی خوراک و تغذیه گونه‌های نگهداری شده هستیم، گفت: به هیچ عنوان از ضایعات یا به عبارتی آشغال گوشت برای تغذیه حیوانات استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سلامت حیوانات نگهداری شده در اولویت قرار دارد و همکاری نزدیکی با اساتید دانشگاه تهران برای بررسی وضعیت سلامت و درمان به موقع آنها وجود دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین