با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قابلیت ارسال تصاویر با رزولوشن بالاتر برای واتساپ عرضه شد
عکس : ارسال تصاویر با رزولوشن بالا در واتساپ

یکی از مهمترین مشکلات ارسال تصاویر از طریق واتساپ این است که رزولوشن ، اندازه و کیفیت نهایی عکس‌ها به دلیل پردازش‌ فشرده‌سازی این پیام‌رسان افت چشمگیری پیدا می‌کنند. حالا اما واتساپ ظاهرا این مشکل را به لطف قابلیتی جدید به نام تصاویر HD حل کرده است.

طبق اعلام رسمی واتساپ، تصاویر HD معادل رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۶۹۲ است و کاربران حالا می‌توانند عکس‌های با این روزلوشن را بدون نیاز به فرآیند فشرده‌سازی ارسال کنند. البته گزینه ارسال تصاویر در حالت استاندارد (همراه با فشرده‌سازی) نیز همچنان در دسترس است. در این حالت، رزولوشن تصاویر به ۱۶۰۰ در ۱۰۵۲ کاهش پیدا می‌کند.

شایان ذکر است که واتساپ از ذکر جزئیات دقیق‌تر درباره قابلیت تصاویر HD خودداری کرده است. در این راستا، هنوز مشخص نیست که آیا فرآیند فشرده‌سازی برای تصاویر با قابلیت HD (تا رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۶۹۲) نیز اعمال خواهد شد و یا این تصاویر در شکل اصلی خود ارسال می‌شوند. با این وجود، انتظار می‌رود تصاویر با کیفیت‌ بیشتری در مقایسه با قبل ارسال شوند.

برای دسترسی به قابلیت جدید واتساپ، یک آیکن HD اضافه شده است که به کاربر امکان انتخاب دو حالت استاندارد و HD را فراهم می‌آورد. به مانند گذشته، همه تصاویر به صورت رمزنگاری دوطرفه ارسال خواهند شد.

در نهایت باید اشاره کرد که این قابلیت به زودی و در طی هفته‌های پیش رو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. واتساپ همچنین اعلام کرده است که ویژگی ویدئوهای HD نیز در آینده‌ای نزدیک به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین