در روزهای اخیر و به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی که با ضربه نیروهای مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و بمباران و حمله نظامی صهیونیستها به نوار غزه همراه بود، موجی از محتوای ضد صهیونیسم، در رسانه اجتماعی ایکس به راه افتاده؛ امری خشم مقامات این رژیم از ایلان ماسک، مالک این پلتفرم را در پی داشته است.
این در حالی است که لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، طی یادداشتی خطاب به کارمندان این شرکت نوشت: «دادهها، بیانگر حقیقت درباره اقدامات ایکس در راستای مبارزه با محتوای ضد رژیم صهیونیستی است.»
بر اساس گزارش «Sensor Tower»، شرکت مشهور تحلیل اطلاعات بازار، شش برند بزرگ جهانی، شامل شرکتهای اپل، آیبیام، سونی، دیزنی، کامکست و پارامونت که ۷ درصد از سهم درآمد تبلیغاتی ایکس در ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارند، این پلتفرم را تحریم کردهاند.