با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آخرین نسخه مرورگر سامسونگ برخی از محدودیت‌ها را کنار می‌گذارد
عکس : مرورگر سامسونگ

به احتمال خیلی زیاد گوگل کروم مرورگر پیش فرض انتخابی شما در اندروید باشد، اما بد نیست مرورگر سامسونگ یا همان Samsung Internet را امتحان کنید. این برنامه از قبل روی گوشی‌های سامسونگ نصب شده است، با این حال برای همه دستگاه‌های اندرویدی از گوگل پلی در دسترس است. مرورگر سامسونگ که بر اساس موتور رندر کرومیوم کار می‌کند، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مانند حفاظت از ردیابی، حالت مخفی قدرتمند و پشتیبانی از افزونه‌ها را در خود جای داده است. با آخرین نسخه بتا مرورگر سامسونگ ، تیم فنی این مرورگر در حال رفع برخی مزاحمت‌های جزئی و بهبود آن هستند.

به طور عجیبی، در نسخه‌های قدیمی تاریخچه مرور مرورگر سامسونگ به 500 آدرس اینترنتی که اخیراً بازدید شده است محدود شده است. در نسخه 22، این محدودیت برداشته شد و برنامه تاریخچه مرور در 60 روز گذشته حفظ کرد. در آخرین نسخه این مرورگر یعنی نسخه 23 نیز تیم توسعه‌دهنده، محدودیت تاریخچه را به 90 روز افزایش داده است که یک پیشرفت قابل توجه نسبت به قبل است.

یکی دیگر از مزاحمت های مرورگر سامسونگ ناتوانی آن در تکمیل خودکار URL ها بر اساس سابقه مرور شما بود. جدیدترین نسخه بتا این مشکل را برطرف کرده و پشتیبانی کامل خودکار را برای URL اضافه می‌کند.

آخرین نسخه بتا مرورگر سامسونگ همچنین پشتیبانی از User Agent Client Hints (UA-CH) را اضافه می‌کند. این قابلیت وب‌سایت‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات مربوط به دستگاه کاربر را به روشی دوستانه‌تر برای حفظ حریم خصوصی دریافت کنند. UA-CH در ژوئن 2020 معرفی شد و در نهایت جایگزین User-Agent خواهد شد.

موتور اصلی کرومیوم که هسته این مرورگر را شکل داده در جدیدترین نسخه بتا به نسخه 115 به‌روزرسانی شده است که با مجموعه‌ای از بهبود عملکرد و رفع اشکال ارائه می‌شود.

چندین ویژگی جدید و بهبود ظاهراً راه خود را به Samsung Internet v23 باز خواهد کرد. اما توسعه‌دهندگان همه آن‌ها را فاش نکرده‌اند. در عوض، آن‌ها اعلام کرده‌اند که ویژگی‌های جدید در آینده رونمایی خواهند شد. با این حال اکنون می‌توانید نسخه بتای Samsung Internet v23 را از گلکسی استور یا گوگل پلی دریافت کنید. نسخه پایدار نیز باید ظرف چند هفته آینده برای عموم منتشر شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین