با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
متعادل کردن دمای بدن با پارچه هوشمند
عکس : متعادل کردن دمای بدن با پارچه هوشمند

تصور کنید لباسی بپوشید که بتواند دمای بدن شما را بر اساس شرایط محیطی تنظیم کند، بدون نیاز به تغییر لباس. این‌رویا اکنون با ابداع جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا به واقعیت نزدیک شده است.

به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم پارچه‌ای هوشمند و الهام گرفته از پوست ماهی مرکب که قادر به تنظیم دما، تنفس‌پذیری و مقاومت در برابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی است. ‌ محققان دانشگاه ارواین کالیفرنیا، ماده‌ای جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند دمای خود را بر اساس گرمای بدن و محیط اطراف تنظیم کند.

این پارچه هوشمند با الهام از ساختار پوست ماهی مرکب طراحی شده و به‌کاربر اجازه می‌دهد در هر شرایط آب‌و‌هوایی، احساس راحتی کند. این ماده از قابلیت عبور جریان هوا برخوردار است و به‌راحتی شسته می‌شود، بنابراین می‌توان از آن در لباس‌های مختلفی از‌جمله کاپشن‌های زمستانی و لباس‌های ورزشی استفاده کرد.‌پارچه جدید با بهره‌گیری از فناوری طیف فروسرخ و تکه‌های مسی، توانایی تغییر و تنظیم دما را دارد.

با کشیدن این پارچه، جزایر مسی از هم جدا شده و میزان انتقال حرارت تنظیم می‌شود. این ویژگی منحصر‌به‌فرد به‌ویژه برای لباس‌های مخصوص هوای سرد مثل دستکش‌های عایق، جوراب‌های حرارتی و لباس‌های ورزشی مفید است. این فناوری می‌تواند کاربرد‌های وسیعی در لباس‌های هوشمند و تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی داشته باشد.‌

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین