با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024
عکس : ساعت هوشمند
.

بر اساس گزارش IDC، بازار گجت های پوشیدنی سال 2024 را با قدرت شروع کرده است و در فصل اول سال جاری، 8.8 درصد افزایش یافته و به مجموع فروش 113.1 میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024

علی‌رغم این رشد، میانگین قیمت‌های فروش (ASP) برای پنجمین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته و در فصل اول 2024 به میزان 11 درصد کاهش یافته است.



به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی



اپل

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024
عکس : آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024

اپل موقعیت پیشرو خود را در بازار حفظ کرده اما به‌دلیل شرایط بد اقتصاد کلان، ممنوعیت موقت فروش برخی از مدل‌های اپل واچ و عدم عرضه ایرپادزهای جدید، با چالش‌هایی مواجه شده است.

فروش اپل واچ نسبت‌به سال گذشته 19.1 درصد کاهش داشته و هدفون‌های بلوتوثی ازجمله AirPods و Beats نیز در همین بازه زمانی 18.8 درصد کاهش فروش داشته است.



شیائومی

شیائومی با تجربه رشد 43.4 درصدی نسبت‌به سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفته است. این رشد تا حدی به‌دلیل مقایسه با فصل اول 2023 بوده است که در آن زمان 16 درصد کاهش یافته بود.

محصولات مقرون‌به‌صرفه شیائومی برای کاربران جذاب بوده و عرضه مجدد ساعت‌های Wear OS به این شرکت کمک کرد تا به سومین فروشنده بزرگ در اکوسیستم گوگل تبدیل شود و به‌طور کلی بازار ساعت‌های هوشمند خود را تقویت کند.



هواوی

هواوی با پشت‌سرگذاشتن سامسونگ به جایگاه سوم رسیده است. احیای کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند بر روی حوزه ابزارهای پوشیدنی این شرکت نیز تأثیر مثبت گذاشته است.

بااین‌حال، فروش هواوی به‌شدت در چین متمرکز شده و حدود 75 درصد از فروش کلی این شرکت را تشکیل می‌دهد.



سامسونگ

سامسونگ در این مدت به رتبه چهارم سقوط کرده است. عرضه Galaxy Fit 3 و موفقیت در هدفون‌های بلوتوثی با قیمت پایین‌تر، علی‌رغم کاهش 5.1 درصدی حجم فروش ساعت‌های هوشمند در طول این سه‌ماهه، به رشد این شرکت کمک کرده است.



Imagine Marketing (boat)

شرکت های برتر تولیدکننده گجت های پوشیدنی بر اساس حجم حمل ونقل
عکس : شرکت های برتر تولیدکننده گجت های پوشیدنی بر اساس حجم حمل ونقل

Imagine Marketing که به‌خاطر محصولات BoAt مقرون‌به‌صرفه خود شناخته می‌شود، در جایگاه آخر رتبه‌بندی پنج فروشنده برتر گجت‌های پوشیدنی قرار گرفته است.

این برند هندی شاهد افزایش 17.5 درصدی در حجم فروش هدفون‌های بلوتوثی خود بوده است، اما فروش ساعت‌های هوشمند این شرکت به‌دلیل رقابت شدید محلی، 61.3 درصد کاهش یافته است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین