با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شهر سخت افزار
شهر سخت افزار
تقویم
شنبه 12 خرداد 1403
خبات کریمی نویسنده : خبات کریمی
.
کلاهبرداری میلیارد دلاری با VPN رایگان!
عکس : کلاهبرداری با VPN رایگان

چه فکر می‌کنید اگر بدانید استفاده از VPNهای مجانی منجر به کلاهبرداری چند میلیارد دلاری شده است؟ این موضوع آنقدر جدی بود که دولت آمریکا تصمیم گرفته مجرمین سایبری چینی و سه شرکت تایلندی را تحریم کند.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا خبر از تحریم افراد مرتبط با بٌت نت 911 S5 داده که از آن به عنوان بزرگ‌ترین Botnet دنیا با بیش از 19 میلیون دستگاه آلوده اسم برده می‌شود. مجرمین سایبری با سوءاستفاده از وی‌پی‌ان‌های رایگان، بدافزار خود را بر روی میلیون‌ها کامپیوتر و لپ‌تاپ مختلف نصب کرده‌اند و از شبکه عظیم دستگاه‌های آلوده برای اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

تحریم افراد مرتبط با بٌت نت 911 S5

کلاهبرداری میلیارد دلاری با VPN رایگان
عکس : کلاهبرداری میلیارد دلاری با VPN رایگان

اشخاص مورد تحریم قرار گرفته شامل سه شخص حقیقی چینی و یک شرکت تایلندی است که ادعا شده در پنهان کردن فعالیت مجرمانه آنها دخیل بوده است. مجرمین با بهره‌گیری از Botnet بزرگ خود، پشت IP آنها پنهان می‌شدند تا به آسانی قابل ردیابی نباشند.

در سال 2022 میلادی شرکت امنیتی KrebsOnSecurity در گزارشی به جزئیات این شبکه پرداخت. تخمین زده می‌شود شبکه 911 S5 از سال 2015 میلادی فعال باشد که در قالب ارائه خدمات VPN رایگان، از کامپیوتر و گوشی کاربران برای انجام اقدامات مجرمانه خود استفاده می‌کند.

مجرمین از کامپیوترهای آلوده به بدافزار برای انجام حملات سایبری متعددی استفاده کرده‌اند که شامل اخاذی، فیشینگ و نظیر آنها می‌شود. از جمله این کلاهبرداری ‌ها می‌توان به صفحات جعلی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مقابله با کرونا و برنامه‌های امنیت اقتصادی اشاره کرد که دولت آمریکا را از میلیاردها دلار کمک مردمی محروم کرده است. البته از این شبکه برای مقاصد دیگری چون نمایش هشدار جعلی بمب‌گذاری هم استفاده شده است.

جالب اینکه بررسی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد پس از پولشویی، در نهایت از پول‌های به دست آمده برای خرید املاک لوکس استفاده شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین