با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
فولکس واگن ID.4 Crozz، کراس اوور برقی آلمانی در ایران
عکس : فولکس واگن ID.4 Crozz
.

در دنیای امروز که مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا از دغدغه های اصلی بشر به شمار می روند، خودروسازان بزرگ در تکاپوی یافتن راه حل های پایدار و سازگار با محیط زیست هستند. فولکس واگن، این غول صنعت خودروسازی آلمان نیز در این مسیر گام برداشته و با معرفی محصولات برقی خود، سعی در کاهش آلایندگی و حفاظت از کره زمین دارد.



به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خودرو بانک یکی از جدیدترین محصولات این شرکت، کراس اوور برقی فولکس واگن ID.4 Crozz است که اخیرا توسط نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران، شرکت ماموت خودرو، به بازار کشورمان عرضه شده و در حال حاضر این خودرو در نمایندگی گودرزی ماموت خودرو حاضر شده است. این خودروی الکتریکی که بر پایه طرح مفهومی I.D. Crozz سال 2017 شکل گرفته، ترکیبی منحصربفرد از طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و عملکرد قدرتمند را در قالب یک کراس اوور خانوادگی ارائه می دهد.

طراحی فولکس واگن ID.4 Crozz

فولکس واگن کروز ای دی 4
عکس : فولکس واگن کروز ای دی 4

نگاهی به ظاهر فولکس واگن ID.4 Crozz ، حکایت از طراحی زیبا و جذابی دارد که در عین سادگی، حس قدرت و پویایی را به بیننده القا می کند. خطوط عضلانی بدنه، چراغ های LED کشیده و رینگ های اسپورت، این کراس اوور را به یک خودروی کاریزماتیک و خوش تراش تبدیل کرده اند. در نمای جلویی، جلوپنجره بسته به روشنی ماهیت الکتریکی این خودرو را به نمایش می گذارد.

اما جذابیت فولکس واگن ID.4 Crozz تنها به ظاهر آن محدود نمی شود. گام که به داخل کابین می گذاریم، فضایی جادار، مدرن و پر از امکانات رفاهی پیش روی ما قرار می گیرد. صندلی های راحت چرم مصنوعی، داشبورد مینیمالیستی و نمایشگر لمسی 10 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، تنها گوشه ای از امکانات این کابین مدرن هستند. سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و صندلی های عقب تاشو نیز به افزایش آسایش سرنشینان کمک شایانی می کنند.



مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 Crozz

فضای داخلی فولکس واگن ای دی 4
عکس : فضای داخلی فولکس واگن ای دی 4

اما شاید مهمترین بخش فولکس واگن ID.4 Crozz ، مشخصات فنی و عملکرد قدرتمند آن باشد. این کراس اوور به یک موتور الکتریکی 204 اسب بخاری مجهز است که 310 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. باتری 77.4 کیلووات ساعتی آن نیز امکان پیمودن مسافتی تا 480 کیلومتر با یک بار شارژ را فراهم می آورد. علاوه بر این، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 8.5 ثانیه و سرعت نهایی 160 کیلومتر در ساعت، گویای قدرت و پتانسیل بالای این خودرو هستند.

در حین رانندگی نیز فولکس واگن ID.4 Crozz حس لذت بخشی را به راننده منتقل می کند. سواری نرم و کم صدا به همراه سیستم تعلیق پیشرفته، امکان گذر آسان از موانع را فراهم می آورد. هندلینگ قابل اطمینان این کراس اوور نیز به راننده احساس کنترل کامل بر خودرو را می دهد.



موتور فولکس واگن ID 4 Crozz
عکس : موتور فولکس واگن ID 4 Crozz

با این اوصاف، فولکس واگن ID.4 Crozz می تواند یک گزینه ایده آل برای خانواده های و علاقه مندان به خودروهای برقی در کشور باشد. البته نباید از یاد برد که قیمت بالا و کمبود رقبای مستقیم، عدم وجود زیرساخت خودروهای برقی و جایگاه‌های شارژ، نبود تعمیرگاه‌های خودروهای برقی، کمبود نیروی برق از چالش های پیش روی این محصول در بازار ایران به شمار می روند. اما با این حال، به نظر می‌رسد ارزش خرید ID.4 Crozz را دارد؛ چرا که علاوه بر کارایی و عملکرد درخشان، در واقع سرمایه گذاری برای حفظ محیط زیست و آینده سبزتر نیز هست البته تمام این موارد منوط به ایجاد زیرساخت‌های خودروهای برقی در کشور و گسترش آن‌هاست و البته در حال حاضر این زیرساخت هنوز وجود ندارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین