با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پلیس فتا آنتی‌ویروس موبایلی فارز را معرفی کرد
عکس : آنتی‌ویروس موبایلی فارز
.

روز گذشته پلیس فتا از سامانه فارز رونمایی کرد که در واقع یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس بومی به شمار می‌آید. به گفته جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، فارز توانایی شناسایی بالغ بر 60 درصد بدافزارها و ویروس‌ها را داشته و اکنون پلیس فتا نصب اجباری آن بر روی گوشی‌های کاربران ایرانی را دنبال می‌کند.



روز یکشنبه (19 آذر ماه 1402) همایش رؤسای پلیس فتا استان‌ها و حوزه‌های مرکزی و آغاز چهارمین مرحله پویش کودکان سایبری با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا برگزار شد.

در این رویداد دستاوردها و محصولات بومی جدید پلیس فتا رونمایی شد که یکی از آن‌ها سامانه فارز نام داشت. به ادعای جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، این سامانه که در اساس یک آنتی ویروس موبایلی به شمار می‌آید، می‌تواند بالغ بر 60 درصد از بدافزارها را در فضای مجازی شناسایی و از هک شدن گوشی‌های هوشمند توسط این بدافزارها جلوگیری کند.

وی با تأکید بر این موضوع که سامانه‌های معرفی شده در این همایش امنیت و آرامش مردم را ارتقا می‌دهند، توضیح داد:

سامانه فارز که امروز رونمایی شد آنتی ویروس ایرانی (پویشگر امنیتی) است که هر اپلیکیشن موبایلی را می‌تواند بررسی و مخرب بودن و یا نبودن آن را اعلام کند در واقع این سامانه می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از بدافزار‌ها را در فضای مجازی شناسایی کند.

آنتی‌ویروس موبایلی پلیس فتا اجباری می‌شود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نکته مهمی که در صحبت‌های سردار رضایی حائز اهمیت است، پیشنهاد پلیس فتا به شورای عالی فضای مجازی برای الزامی شدن نصب آنتی‌ویروس فارز بر روی تمام گوشی‌های هوشمند است.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود اظهار داشت:

پیشنهاد استفاده از سامانه فارز از سوی پلیس به شورای عالی فضای مجازی داده شده تا این شورا استفاده از آن را الزامی کند که به دنبال آن شاهد کاهش نصب بدافزار‌ها بر روی تلفن‌های همراه باشیم.

در حال حاضر توضیحات بیشتری در رابطه با نحوه اجرای این طرح در صورت چراغ سبز شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده و مشخص نیست که اجبار نصب سامانه فارز بر روی گوشی کاربران ایرانی چطور عملی خواهد شد.

البته این احتمال وجود دارد که آنتی‌ویروس فارز تنها بر روی گوشی‌های بومی به صورت پیش‌فرض یا اجباری نصب شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین