با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تغییر رشته از شیمی به داروسازی امکانپذیر نیست
عکس : تغییر رشته از شیمی به داروسازی امکانپذیر نیست

مهدی نکویی، نویسنده کتاب ، مشاور و کارشناس انتخاب رشته گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند ۱۵۰ رشته محل را در فرم مربوطه در سایت سازمان سنجش انتخاب کنند. داوطلبان به این نکته مهم توجه داشته باشند که ۲۰ درصد از انتخاب خود را به صورت رویایی، ۶۰ درصد از انتخاب های خود را منطقی و بر اساس رتبه ای که در سهمیه کسب کرده اند انتخاب کنند و در نهایت ۲۰ درصد باقی مانده رشته خود را به صورت قابل قبول انتخاب کنند.

به گفته وی داوطلبان در هنگام انتخاب رشته باید به رتبه در سهمیه توجه کنند؛ زیرا نمره علمی تاثیری در انتخاب رشته آن ها نخواهد داشت.

او گفت: تصور برخی از خانواده ها این است که تنها فاکتور مهم در انتخاب رشته علاقه است؛ در صورتی که این گونه نخواهد بود و مسائل دیگری از جمله وضعیت شغلی رشته مد نظر مهم است.

کارشناس و مشاور انتخاب رشته ادامه داد: اگر برخی از داوطلبان بین شهر یا رشته تحصیلی مد نظر یا رشته با وضعیت شغلی خوب تردید داشتند، بهتر است به رشته مد نظر و خوب بیشتر توجه کنند. زیرا رشته انتخاب شده تا سالیان دراز همراه فرد خواهد بود؛ اما زندگی دانشجویی در شهری دیگر چهار سال بیشتر نخواهد بود. انتخاب رشته و تحصیل در شهرهای دیگر بستگی به وضعیت داوطلب نیز خواهد داشت.

نکویی بیان کرد: برخی از افراد به داوطلبان گفته اند که از رشته شیمیمی توانند به داروسازی تغییر رشته بدهند! در صورتی که این موضوع درست نیست. آزمون پذیرش پزشکی عمومی از کارشناسی پرستاری بسیار سخت‌تر است؛ زیرا ظرفیت این آزمون تنها حدود ۱۰ نفر در سال بوده و قبولی در آن خیلی سخت است.

کارشناس و مشاور انتخاب رشته افزود: انتخاب رشته در آینده داوطلبان تاثیر بسزایی خواهد داشت و به همین دلیل آن ها باید این کار را با صبر و حوصله انجام دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین