با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
10 ویژگی توییتر که اپلیکیشن تردز ندارد
عکس : ویژگی های توییتر که اپلیکیشن تردز ندارد

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ اعلام کرد که پلتفرم میکروبلاگینگ تردز (Threads) با بیش از 100 میلیون ثبت نام در عرض چند روز، اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است. تردز که توسط تیم اینستاگرام طراحی و توسعه یافته است، دارای یک رابط کاربری متمایز و در عین حال آشنا و شبیه به توییتر است.

مارک زاکربرگ - مدیرعامل متا

تردز (Threads) که از آن به عنوان جایگزین توییتر یاد می‌شود، شباهت زیادی به پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک دارد. با این حال، به عنوان یک پلتفرم کاملاً جدید، در مقایسه با رقیب خود، توییتر، که محبوب‌ترین پلتفرم میکروبلاگینگ در جهان است، چندین ویژگی مهم را ندارد.

تردز هشتگ ندارد

هشتگ نشان می دهد که چگونه یک موضوع در توییتر در حال محبوب شدن است و ترندز در حال حاضر به شکل عجیبی قید این ویژگی میکروبلاگینگ را زده است. با این حال، دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متا مانند اینستاگرام و فیسبوک سال‌هاست که از هشتگ پشتیبانی می‌کنند و احتمالاً تردز نیز در آینده به همین شکل خواهد بود.

No Hashtags - نه به هشتگ

تردز نسخه وب ندارد

توییتر با هر نوع مرورگر وب و با هر سیستم عاملی قابل دسترسی است. با این حال، تردز در حال حاضر فقط به اپلیکیشن محدود شده است. در حالی که وب‌سایت رسمی به نام Threads.net فقط کاربران را به دانلود نسخه اندروید یا iOS  هدایت می‌کند.

صفحه اصلی <strong>توییتر</strong> وب

عدم امکان ویرایش پست‌ها

توییتر اخیرا گزینه‌ای برای ویرایش توییت‌ها برای کاربران ممتاز خود اضافه کرده است. در حال حاضر، متا به کاربران تردز اجازه نمی‌دهد پستی را که منتشر شده است، ویرایش کنند. کاربر باید پست خود را در تردزحذف کند و یکی دیگر ایجاد کند. با توجه به اینکه این ویژگی مدتی است در اینستاگرام و فیسبوک در دسترس بوده است، تردز نیز ممکن است در روزهای آینده این ویژگی را دریافت کند.

قابلیت دایرکت و پیام‌دهی ندارد

تردز به کاربران خود اجازه نمی‌دهد مستقیماً در پلتفرم خود به سایر کاربران پیام ارسال کنند و حتی اخیراً برای حفظ حریم خصوصی بیشتر رمزگذاری سرتاسر را فعال کرده است. این بدان معنی است که کاربران نمی‌توانند به طور خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

متن جایگزین تصاویر با هوش مصنوعی ایجاد می‌شود

متن جایگزین یا Alt text توصیف متنی از یک تصویر یا یک ویدیو است تا خزنده‌های وب آن را تشخیص بدهند. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند متن جایگزین را سفارشی کنند و تردز این کار را نمی‌کند. درعوض از متن جایگزین تولید شده توسط رایانه استفاده می‌کند.

متن جایگزین یا ALT text در <strong>توییتر</strong>

خبری از ترندها نیست

موضوعات پرطرفدار یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص اخبار در توییتر است و تردز حداقل در حال حاضر دارای بخش ترندها نیست. مدیر عامل اینستاگرام می‌گوید تردز برای خبررسانی و موضوعات سیاسی نیست، بنابراین احتمالاً بخش ترند را در آینده نیز نداشته باشد.

نمی توان پست تردز را Embed کرد

پستی مفید در تردز مشاهده کردید و می خواهید آن را در وبلاگ یا وبسایت خود جایگذاری کنید؟ متأسفانه نمی‌توانید این کار را انجام دهید. در حال حاضر، هیچ گزینه‌ای برای انجام این کار در تردز وجود ندارد. توییتر مدت‌هاست که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های این پلتفرم را امبد کنند.

توییت امبد شده

فید Following وجود ندارد

.

برخلاف توییتر که دارای فید For You و Following است، Threads فقط یک فید دارد که پست‌های پرطرفدار را دارد. در حال حاضر، هیچ گزینه ای در تردز برای خواندن پست‌ها فقط از افرادی که دنبال می‌کنید، وجود ندارد.

امکان تغییر ترتیب فید وجود ندارد

توییتر گزینه‌ای دارد که در آن، کاربران می‌توانند نمایش فید با ترتیب زمانی را فعال کنند، اگرچه به طور پیش فرض فعال نیست. در حال حاضر، تردز دارای یک فید تصادفی است.

<strong>توییتر</strong>

تردز تبلیغات ندارد

تردز تبلیغاتی را نشان نمی‌دهد در حالی که توییتر در حال حاضر با تبلیغات بمباران شده است. مارک زاکربرگ حتی اشاره کرده است که تردز ممکن است تبلیغاتی دریافت نکند مگر اینکه تعداد قابل توجهی (حداقل 1 میلیارد) کاربر را جذب کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین