با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مراقب جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند باشید
عکس : جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند

بررسی های فنی دانشگاه‌های پرینستون و شیکاگو آمریکا نشان می دهد که تلویزیون‌های هوشمند تبدیل به جاسوس‌های شرکت‌های تجاری تبدیل شده‌اند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تلویزیون‌ها این قدر ارزان می شوند؟ جفری فاولر خبرنگار واشنگتن پست با انتشار مطلبی این سوال را مطرح کرد که آیا تلویزیون‌ها به جاسوس شرکت‌های تجاری تبدیل شده‌اند.

به نوشته فاولر تنها وقتی می‌توانید اطلاعات شخصی خود را از تلویزیون‌ها مخفی نگه دارید که آنها را به اینترنت وصل نکنید.

جفری فاولر، ترافیک شبکه‌ای را از تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، ویزیو، ال‌جی و TCL بررسی کرد و دریافت که هر کدام از آنها حتی زمانی که روی کانال‌های تلویزیونی پخش رایگان معمولی تنظیم می‌شوند، داده‌ها را به سازنده خود ارسال می‌کنند.

برپایه این گزارش به نقل از tomsguide، مطالعات مشترک دانشگاه‌های پرینستون و شیکاگو آمریکا نشان می دهد که عادات روزمره شما به هنگام تماشای برنامه‌های مختلف تلویزیونی توسط این جعبه‌های جادو به شرکت‌های تبلیغاتی و دیگر تولید کنندگان کالاهای تجاری ارسال می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار لوازم خانگی سایت شات ایکس و به نقل از اطلاعات به گفته محققان این دانشگاه‌ها، ممکن است یکی از دلایل ارزانی دستگاه‌های تلویزیون همین باشد که این اطلاعات ارزش بسیار بیشتری برای تولید کننده محصولات مختلف دارد.

محققان پرینستون و دانشگاه شیکاگو بیش از ۲هزار کانال در شبکه‌های خانگی آمازون و روکو (Roku) را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که تقریباً همه آنها داده‌های مشتریان خود را به گوگل، آمازون، فیس بوک و سایر شبکه‌های تبلیغاتی ارسال می‌کنند.

محققان دانشگاه پرینستون و شیکاگو در گزارش خود نوشته اند: می‌توانید به تلویزیون هوشمند به‌عنوان یک گوشی هوشمند بزرگ نگاه کنید. این تلویزیون‌ها دارای سیستم عامل خاص خود است، دارای انواع برنامه‌های از پیش نصب‌شده و قابل دانلود است و عموما همیشه آنلاین است.و مانند مرورگرها و برنامه‌هایی که هر روز در رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند خود استفاده می‌کنیم، تلویزیون‌های هوشمند و ست‌تاپ‌باکس‌ها حجم عظیمی از داده‌های قابل کسب درآمد را در مورد کاربران دستگاه به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان ارائه می‌دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین