با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
طرفداران ناز‌ی‌ها با ده‌ها میلیون بیننده پشت حساب‌های کاربری در تیک تاک
عکس : تیک تاک

تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که رسانه اجتماعی تیک تاک ، میزبان شبکه‌ای از صدها حساب کاربری طرفداران نازی‌هاست که از این پلتفرم برای تبلیغ ایدئولوژی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا محققان یک اندیشکده بین‌المللی به نام «مؤسسه گفتگوی راهبردی» یا آی‌اس‌دی، شبکه ای متشکل از ۲۰۰ حساب کاربری نازی را در تیک تاک کشف کردند که چندین ویدئو در مورد تبلیغ نازیسم تولید کرده یا از نمادهای نازی در پروفایل خود استفاده کرده است.

محتوایی که آنها در این حساب‌ها یافتند با روایت‌هایی درباره انکار هولوکاست، تمجید از هیتلر و «نازیسم به عنوان راه‌حلی برای مشکلات امروز»، «ده‌ها میلیون بازدید» داشته است.

در خلاصه‌ای از این گزارش آمده است: «نازی‌های خودخوانده از تیک تاک به‌عنوان یک پلتفرم سازگار برای گسترش ایدئولوژی خود صحبت می‌کنند که می‌تواند برای دسترسی به افراد بسیار بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، حتی برای حساب‌های کاربری کاملاً جدید یا حساب‌های کم فالوئر.»


تیک‌ تاک: هیچ مقرراتی نقض نشده

در گزارش مؤسسه گفتگوی راهبردی آمده است که گروه‌های نازی در بسیاری از ویدیوهای خود از هوش مصنوعی مولد برای «ایجاد کاریکاتورهای غیرانسانی از گروه‌های نژادی و قومیتی غیرسفیدپوست» استفاده می‌کنند. در سایر ویدیوهای این کاربران نیز از ترجمه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی از سخنرانی‌های آدولف هیتلر برای مدرن کردن تبلیغات خود بهره گرفته شده است.

نویسندگان مطالعه می‌گویند که برخی از آهنگ‌ها، همراه با تصاویر نازی و زبان‌های کدگذاری شده در برنامه، باعث شده که سایر محتواها از چشم ناظران این شبکه اجتماعی پنهان مانده و در نتیجه آنها شناسایی نمی‌شوند.

در دستورالعمل‌های شرکت تیک‌ تاک تصریح شده هر محتوایی که با استفاده از «کلیشه‌ها، کنایه‌ها یا اظهارات غیرمستقیم که ممکن است به طور ضمنی گروه محافظت شده را تحقیر کند» در فید «برای شما» (For you) نشان داده نخواهد شد.

همچنین چندین مورد از موارد گمراه‌کننده از جمله تئوری‌های توطئه، جعل حساب کاربری رسانه‌ها و اطلاعات نادرست «بالقوه بسیار زیان‌بار» که بررسی شده نیز از فیدها محدود می‌شوند. اما هیچ اشاره آشکاری به محتوای نازی در دستورالعمل‌های پلتفرم تیک‌تاک وجود ندارد.

پژوهشگران ۵۰ مورد از این حساب‌ها را به تیک‌ تاک گزارش کردند که عناصری از دستورالعمل‌های پلتفرم در مورد ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز را نقض می‌کنند. در پاسخ به تمام گزارش‌هایی که به محققان بازگردانده شد، گفته شده بود که مسئولات تیک‌تاک «هیچ نقضی» در حساب‌ها پیدا نکرده‌اند.

تحقیقات دیگر قبلاً نشان داده‌اند که الگوریتم تیک‌تاک محتوای زن‌ستیزانه یا به‌طور کلی محتوای نفرت‌انگیز را در عرض چند دقیقه استفاده از این اپلیکیشن به «کاربران جعلی» در بخش «صفحه برای شما» می‌رساند.

محققان آی‌اس‌دی برای امتحان، از یک حساب ساختگی برای تماشای ۱۰ ویدیو استفاده کردند و قبل از پیشنهاد محتوای مشابه توسط برنامه، به صفحات ۱۰ حساب طرفدار نازی ها رفتند.

پژوهشگران آی‌اس‌دی با استفاده از یک حساب ساختگی، ۱۰ ویدیو مشاهده کردند و به صفحات ۱۰ حساب طرفدار نازی رفتند. بعد از آن، محتوای مشابه توسط اپلیکیشن به آنها پیشنهاد شد.

تلاشی هماهنگ

به گفته محققان، ویدئوهای نازی در نهایت در تیک‌تاک برجسته می‌شوند، زیرا هماهنگی بیناشبکه‌ای میان آنها با حساب کنشگران طرفدار نازی‌ها در پیام‌رسان تلگرام وجود دارد و به این ترتیب آنها می‌توانند با محتوای ویدئویی کوتاه‌شان به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

رسانه اجتماعی تیک تاک،
عکس : رسانه اجتماعی تیک تاک،

در این گزارش آمده است: «فعالان طرفدار نازی در حال هماهنگی تلاش برای تقویت ویدیوها از طریق مشارکت گسترده هستند؛ از راه به اشتراک گذاشتن ویدیوها، تصاویر و صداهای قابل دانلود برای اشتراک گذاری در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌ تاک.»

یک نمونه از این هماهنگی‌ها، استفاده از حساب تلگرام یک کنشگر است که یک مستند نئونازی را تبلیغ می‌کند که برخی از کاربران تیک‌ تاک را به سمت تبلیغات آشکارتر می‌برد. این کانال از دنبال‌کنندگانش می‌خواهد که این فیلم را تبلیغ کرده و «تیک‌ تاک را با ویدیوهای واکنشی پر کنند» تا آن محتوای ویدیویی در فضای مجازی داغ شود.

یورونیوز برای کسب اطلاعات در این زمینه با تیک‌ تاک تماس گرفت اما تا زمان تنظیم مطلب حاضر پاسخی دریافت نکرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین