با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
حمایت مکرون از اجرای قانون فرانسه باوجود علاقه به تلگرام
عکس : امانوئل مکرون

بر اساس گزارش رسانه پلتیکو درحالی که امانوئل مکرون از سیستم قانونی فرانسه برای برخورد با تلگرام حمایت کرده از طرفداران وفادار این اپلیکیشن نیز است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پلتیکو، بر اساس گزارش پولتیکو امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه کاربر وفادار تلگرام بوده و مدام در آن آنلاین است.

این وفاداری مکرون به تلگرام در حالی است که وی از سیستم قانونی فرانسه در مورد برخورد با تلگرام حمایت کرده و در واکنش به انتقادات به دستگیری پاول دوروف توسط مقامات امنیتی این کشور گفت در شبکه‌های اجتماعی، مانند زندگی واقعی، آزادی‌ها در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت شود.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از فارس پلتیکو نوشت این درحالی است که اگر چت تلگرام هر فرد سیاسی فرانسه را باز کنید، متوجه خواهید شد که قانون‌گذاران، اعضای کابینه و مشاوران ریاست جمهوری آنلاین هستند یا اخیراً متصل بوده‌اند. این پیام‌رسان رمزگذاری شده به شدت در محافل سیاسی و رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله توسط خود امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه.

روز دوشنبه، در حالی که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در بازداشت پلیس فرانسه بود، یک نماینده سابق مجلس با نشان دادن شماره رئیس جمهور در تلفن خود به پولتیکو نشان داد که وی اخیراً به این پلتفرم پیام‌رسان متصل بوده است.

مکرون از روزهای اولیه نخستین کمپین ریاست جمهوری خود کاربر تلگرام بوده است. نزدیک به یک دهه بعد، این اپلیکیشن همچنان به طور گسترده توسط اعضای کابینه و مقامات سیاسی از تمام رده‌ها و احزاب، به ویژه در محافل طرفدار مکرون، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقامات فرانسه برای کاهش استفاده از تلگرام در محافل رسمی به دلیل نگرانی‌های مربوط به محرمانگی تلاش کرده‌اند. در نوامبر(آبان-آذر) سال گذشته، الیزابت بورن، نخست‌وزیر وقت، استفاده وزرا و تیم‌های آن‌ها از واتساپ، تلگرام و سیگنال را ممنوع و تأکید کرد که این اپلیکیشن‌ها فاقد نقص‌های امنیتی نیستند و بنابراین نمی‌توانند امنیت مکالمات و اطلاعاتی که از طریق آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود را تضمین کنند.

مقامات ارشد مجلس ملی فرانسه نیز از قانونگذاران خواستند تا استفاده خود از شبکه‌های اجتماعی، از جمله تلگرام را محدود کنند. در هر دو مورد، به نمایندگان مجلس و اعضای کابینه توصیه شد که از گزینه‌های موجود فرانسوی استفاده کنند.

دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل روس‌تبار تلگرام، به طور غیرمنتظره‌ای هنگام فرود در فرانسه در شب شنبه دستگیر شد.

دستگیری بنیانگذار تلگرام توسط ایلان ماسک، مالک ایکس و همچنین مقامات روسی، از جمله سناتور الکسی پوشکوف، مورد انتقاد قرار گرفته است. پوشکوف در کانال تلگرام خود، فرانسه را یک دیکتاتوری لیبرال خواند که افرادی را که مدعی آزادی هستند تحمل نمی‌کند.

دادستانی پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستگیری دوروف در چارچوب تحقیقی در مورد مجموعه‌ای از اقدامات از جمله به اشتراک گذاری پورنوگرافی کودکان، مشارکت در قاچاق مواد مخدر، تروریسم و پولشویی سازمان یافته انجام شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین