با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اینستاگرام با قابلیتی جدید برای ریلز به‌روزرسانی شد
عکس : ریلز اینستاگرام

چند روز پیش، اینستاگرام آزمایش سراسری قابلیت جدیدی به نام « ریلز آزمایشی» را آغاز کرد که هدف آن ارائه‌ی روشی به سازندگان محتوا برای بررسی انواع مختلف محتوا یا خلاقیت بیشتر است. این کار با انتشار ویدئوهای Reels انجام می‌شود که برای دنبال‌کنندگان آن‌ها نمایش داده نمی‌شوند.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از تکناک بعد از انتشار ریلز با استفاده از این قابلیت، اینستاگرام آمارهایی درباره‌ی عملکرد آن، از‌جمله تعداد نمایش، لایک، کامنت و به‌اشتراک گذاری‌ها، در‌اختیار سازنده‌ی محتوا قرار می‌دهد. بر‌اساس این آمار، سازنده‌ی محتوا می‌تواند تصمیم بگیرد که Reels را با دنبال‌کنندگانش به‌اشتراک بگذارد یا آن را بایگانی کند.

تک‌کرانچ می‌نویسد این قابلیت که به‌صورت آزمایشی دردسترس برخی از سازندگان محتوا قرار گرفته، از آزمایشی به نام «حالت آزمایش اولیه» الهام گرفته شده است. در ماه آوریل، الساندرو پالوزی حالت آزمایش را برای اولین‌بار کشف کرد. این حالت نیز به سازندگان محتوا اجازه می‌داد تا ویدئوهای Reels خود را فقط برای افرادی به‌جز دنبال‌کنندگانشان منتشر کنند.

در اسکرین‌شاتی که پالوزی منتشر کرده، اینستاگرام اشاره می‌کند که حتی اگر ویدئو ریلز در پروفایل سازنده‌ی محتوا مشاهده‌کردنی نباشد، دنبال‌کنندگان همچنان می‌توانند آن را ببینند؛ به‌شرطی‌که کسی آن را به‌صورت مستقیم با آن‌ها به‌اشتراک بگذارد. همچنین، اینستاگرام اعلام می‌کند که اگر سازنده‌ی محتوا ریلز را به‌صورت عمومی به‌اشتراک نگذارد، پس از ۲۴ ساعت آرشیو خواهد شد.

بااین‌حال، اینستاگرام فعلاً در حال آزمایش نسخه‌های مختلف این ویژگی است که ممکن است شامل زمان‌های مختلف برای آرشیو‌شدن Reels باشد. بر‌اساس این یافته‌ها، نسخه‌ی نهایی این قابلیت (در‌صورت راه‌اندازی عمومی) همچنان ممکن است تغییر کند.

اینستاگرام در حال توسعه‌ی قابلیت ریلز آزمایشی است؛ زیرا سازندگان محتوا اعلام کرده‌اند که الگوریتم برنامه بر میزان بازدید آن‌ها تأثیر منفی گذاشته است و این موضوع به شکایت‌های آن‌ها منجر شده است. Reels آزمایشی می‌تواند به سازندگان محتوا کمک کند تا با دادن فضای آزمایش لازم دنبال‌کنندگان بیشتری به‌دست آورند.

این ویژگی می‌تواند مفید باشد؛ چراکه امروزه بسیاری از سازندگان محتوا احساس می‌کنند صفحه‌ی اینستاگرام آن‌ها مانند کارت ویزیتشان است و این موضوع فشار زیادی را برای انتشار محتوا ایجاد می‌کند. آن‌ها فقط می‌خواهند بهترین و حرفه‌ای‌ترین محتوا را منتشر کنند تا خطر از‌دست‌دادن دنبال‌کنندگان را کاهش دهند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین