با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سامسونگ تا این لحظه بهترین تولید کننده تبلت‌های اندرویدی سال 2023 است
عکس : سامسونگ بهترین تولید کننده تبلت‌های اندرویدی
.
سامسونگ بار دیگر جایگاه دومین تولیدکننده برتر تبلت در بازار جهانی را به خود اختصاص داد. همچنین غول کره‌ای بزرگ‌ترین تولیدکننده تبلت‌های اندرویدی در جهان محسوب می‌شود. این در حالیست که اپل در بازار جهانی تبلت با اختلاف زیادی پیشتاز است.

اگرچه فروش تبلت در 3 ماهه نخست سال 2023 نسبت به دوره مشابه آن طی سال گذشته کاهش یافته است؛ اما میزان فروش کلی در مقایسه با دوران پیش از شیوع بیماری کووید 19 کماکان بیش‌تر است. این پدیده به وضوح نشان می‌دهد که میزان تقاضای مصرف‌کنندگان برای تبلت طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سامسونگ کماکان پادشاه دنیای تبلت‌های اندرویدی قلمداد می‌شود. بر اساس آمار ارائه شده توسط موسسه تحقیقاتی IDC، سامسونگ در 3 ماهه نخست سال 2023 موفق به فروش 7.1 میلیون دستگاه تبلت شد. این رقم در مقایسه با فروش کمپانی طی 3 ماهه اول سال 2022 افت 14.3 درصدی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر میزان فروش آیپدهای اپل طی 3 ماهه نخست سال 2023 برابر با 10.8 میلیون دستگاه بود؛ رقمی که از افت 10.2 درصدی فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد.

Samsung Global Tablet Market Share Q1 2023 IDC


هواوی با فروش 2 میلیون دستگاه تبلت، سهم حدودا 6.6 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد؛ اما فروش این برند هنوز تا حد زیادی محدود به بازار چین است. لنوو در 3 ماهه اول سال جاری میلادی موفق به فروش تنها 1.9 میلیون دستگاه تبلت شد؛ در حالی‌که میزان فروش این برند در 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 3 میلیون واحد بود.
فروش تبلت‌های آمازون با افت چشمگیر 62 درصدی مواجه شد؛ اما با این وجود این شرکت موفق به فروش 1.4 میلیون دستگاه تبلت شد و رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. آمازون تبلت‌های ارزان‌قیمت سری فایر خود با نسخه سفارشی اندروید را عمدتا در ایالات‌متحده به فروش می‌رساند.

با عرضه تبلت‌های بیش‌تر از سوی برندهایی نظیر وان‌پلاس، ریلمی، اوپو و ویوو به‌نظر می‌رسد که بازار تبلت شاهد یک به‌روزرسانی بسیار حیاتی بوده است. در این میان حتی گوگل نیز نخستین تبلت اندرویدی خود با برند پیکسل را در اواخر ماه جاری میلادی عرضه خواهد کرد.

سامسونگ در ماه جولای یا آگوست 2023 اقدام به عرضه 3 تبلت رده بالای جدید با اسامی گلکسی تب S9، گلکسی تب S9 پلاس و گلکسی تب S9 اولترا خواهد کرد. این تبلت‌ها احتمالا مجهز به نمایشگرهای بسیار باکیفیت سوپر آمولد و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی خواهند بود. مدل‌های پیشرفته‌تر دارای گواهی حفاظتی IP67 در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار خواهند بود.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین