با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد
عکس : نحوه دریافت غرامت از پست

کاوه دولتی درباره بیمه کالاهای پست ی اظهار کرد: «ما در پست عنوان بیمه را نه تنها در پست ایران بلکه در پست دنیا صرفا به موضوع بیمه ابلاغ نمی‌کنیم و با کاری که ما انجام می‌دهیم متفاوت است.» وی افزود: «بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمه‌گذارها و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود، اما ما حق تعهد جبران خسارت را بر اساس شرح خدمات و SLA که با مشتریان داریم، پرداخت می‌کنیم. بنابراین به آن تعهد جبران خسارت می‌گوییم که آن هم معنای خاص خود را دارد.» مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه تعهد جبران خسارت در چه موقعیت‌هایی اتفاق می‌افتد، تشریح کرد: «این تعهد در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد و مفقود شود یا با کسر و تاخیر به دست‌گیرنده برسد. ت

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایسنا اخیر هم براساس سرویسی که ما به مشتری ارائه می‌دهیم متفاوت است. به‌طور مثال سرویس مرسولات ویژه ما به این صورت است روزی که مرسوله تحویل پست داده می‌شود یک روز بعد باید توزیع شود و به دست‌گیرنده برسد. سرویس مرسولات پیشتاز هم به این صورت است از روزی که تحویل پست می‌شود ظرف مدت سه روز تحویل مرسوله به‌گیرنده انجام می‌شود.» دولتی ادامه داد: «سرویس‌های سفارشی ما کمی SLA‌ آن پیچیده‌تر از این است که در کلام بتوان به آن اشاره کرد. زیرا براساس زمان و مکان توزیع تفاوت دارد، یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست می‌شود تا روزی که توزیع می‌شود هفت روز زمان می‌برد.» به گفته او جبران خسارتی که پیش‌تر به آن اشاره شد در دو نوع انجام می‌شود؛ اگر فرستنده کالا، مرسوله‌ای به ارزش کمتر از دو میلیون تومان به پست تحویل می‌دهد در این صورت‌گیرنده می‌تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دو میلیون تومان غرامت دریافت کند.
اما اگر مرسوله‌ای که تحویل پست می‌شود مانند موبایل ارزشی بیش از دو میلیون تومان داشته باشد‌، گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خود را اظهار می‌کند و دو دهم درصد از ارزش کالا به عنوان جبران خسارت دریافت می‌شود و بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که مطرح شد، پرداخت خواهد شد. وی در پایان تصریح کرد: «مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ را به آن شهروند پرداخت می‌کند.»
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین