با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ایلان ماسک در حال طرح‌ریزی برای ساخت یک ابررایانه xAI با هدف تقویت گراک است
عکس : گراک
.

این سوپرکامپیوتر، که طبق گزارش‌ها ماسک از آن به عنوان «گیگاکارخانه رایانشی» یاد کرده است، به ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی H100 انویدیا متکی است و میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه خواهد داشت.



به گزارش سرویس اخبار کامپیوتر سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا ایلان ماسک اخیراٌ به سرمایه‌گذاران گفته بود که استارتاپ xAI او قصد دارد تا پاییز سال 2025 ابررایانه‌ای بسازد که باعث هوشمندانه‌تر شدن ربات چت گراک آن در آینده کمک کند.

به گزارش ایتنا و نقل از انگجت، این سوپرکامپیوتر، که طبق گزارش‌ها ماسک از آن به عنوان «گیگاکارخانه رایانشی» یاد کرده است، به ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی H100 انویدیا متکی است و میلیاردها دلار برای ساخت آن هزینه خواهد داشت.

ماسک قبلاً گفته بود که نسخه سوم گراک به حداقل 100000 تراشه نیاز خواهد داشت، که در مقایسه با 20000 GPU که گفته می‌شود برای آموزش Grok 2.0 در حال استفاده است افزایشی 5 برابری نشان می‌دهد.


هوش مصنوع گراک
عکس : هوش مصنوع گراک

به گزارش وبسایت The Information، ماسک همچنین در این ارائه مطلب به سرمایه‌گذاران گفت که سایز خوشه GPU مورد نظرش حداقل چهار برابر اندازه هر چیزی است که امروزه توسط رقبای xAI استفاده می‌شود.

گراک در حال حاضر در نسخه 1.5 است که در ماه آوریل منتشر شد و اکنون بیشتر برای پردازش اطلاعات بصری مانند عکس‌ها و نمودارها و همچنین متن مورد توجه است. ایکس اوایل ماه جاری میلادی انتشار خلاصه‌های خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی با پشتیبانی از گراک برای کاربران پریمیوم را آغاز کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین