با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نگاهی به زیردریایی بدون سرنشین عظیم مانتا‌ ری
عکس : زیردریایی بدون سرنشین مانتا‌ ری
.

زیردریایی گلایدر مانتا ری برای انجام عملیات‌های دور بُرد، جابه‌جایی محموله‌های سنگین و بدون نیاز به خدمۀ انسانی طراحی شده است.



به گزارش سرویس اخبار وسایل نقلیه سایت شات ایکس و به نقل از تکناک هنگامی که شرکت نورثروپ گرومن نمونۀ اولیۀ مانتا ری خود را در اوایل سال جاری به دریا فرستاد، چهار سال کار بر روی پروژۀ دارپا (سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفتۀ دفاعی آمریکا) برای توسعۀ یک وسیلۀ نقلیۀ خودمختار فوق‌العاده بدون خدمۀ زیر آب (XLUUV) به اوج خود رسید، که بتواند مأموریت‌های دوربُرد و طولانی مدت را بدون نظارت انسان انجام دهد.




زیردریایی بدون سرنشین
عکس : زیردریایی بدون سرنشین

این موضوع نه تنها به یک کشتی بسیار بزرگ نیاز دارد، بلکه باید از یک لنگرگاه (و نه از یک کشتی یا زیردریایی ) قابل پرتاب باشد، علاوه بر این نیازمند یک روش جدید است تا بتواند در طول ماه‌های زیاد، مسافت‌های طولانی را با هزینه و انرژی بسیار کم پوشش دهد.



عکس :

نتیجۀ کار یک گلایدر فوق پیشرفته شد، که قادر به حمل محموله‌های بسیار بزرگ است و به لطف بدنۀ هیدرودینامیکی و سامانۀ شناورساز خود می‌تواند اغلب با بالا آمدن از آب و سپس سُر خوردن به پایین، مسافت را طی کند.

برایان تئوبالد، محقق اصلی و مهندس ارشد مانتا ری گفت: گلایدرها مکانیسم محرکۀ جذابی دارند که همیشه از طریق آب هم به سمت بالا و هم به سمت پایین، به جلو می‌روند. هنگامی که مانتا ری نیاز به بالا یا پایین رفتن دارد، با پمپاژ آب دریا برای تغییر وزن وسیلۀ نقلیه، میزان شناوری خود را تغییر می‌دهد.

جو دین، مدیر برنامۀ مانتا ری نیز عنوان کرد: قابلیت بدون خدمه بودن مانتا ری بسیار مهم است، چرا که ما می‌خواهیم انسان‌ها را از خطر در طول مأموریت‌های طولانی و محیط‌های خطرناک دور نگه داریم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین