با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ورزش‌های عجیب المپیک؛ از پرواز با بالن تا تیراندازی به کبوترها
عکس : پرواز با بالن

در حالی که امروزه المپیک با رشته‌های ورزشی استاندارد و شناخته شده‌ای برگزار می‌شود، تاریخچه این رویداد بزرگ ورزشی نشان می‌دهد در گذشته رقابت‌های عجیب و غریبی نیز در آن برگزار می‌شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری ورزشی سایت شات ایکس و به نقل از العین بازی‌هایالمپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ در آتن یونان آغاز شد و به مرور زمان تکامل یافت. در دوره‌های اولیه،المپیک شامل رشته‌های غیرمعمولی بود که امروزه دیگر جایی در این مسابقات ندارند.

یکی از عجیب‌ترین این رشته‌ها، مسابقه بالن‌های هوای گرم درالمپیک ۱۹۰۰ پاریس بود. در این رقابت، شرکت‌کنندگان باید تا جای ممکن مسافت طولانی‌تری را با بالن طی می‌کردند. برنده این مسابقه، هنری دو لا وو فرانسوی بود که از پاریس پرواز کرد و پس از طی ۷۶۸ مایل در لهستان (که آن زمان بخشی از امپراتوری روسیه بود) فرود آمد و به اتهام عبور غیرقانونی از مرز دستگیر شد!


در این رقابت، شرکت‌کنندگان باید تا جای ممکن مسافت طولانی‌تری را با بالن طی می‌کردند
عکس : در این رقابت، شرکت‌کنندگان باید تا جای ممکن مسافت طولانی‌تری را با بالن طی می‌کردند

رشته عجیب دیگر، شکار کبوتر در همان المپیک ۱۹۰۰ بود. شرکت‌کنندگان باید به کبوترهایی که رها می‌شدند شلیک می‌کردند. لئون دو لون بلژیکی با شکار ۲۱ کبوتر قهرمان این رشته شد.

مسابقه طناب‌کشی نیز از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ بخشی از المپیک بود. در المپیک ۱۹۰۸ لندن، تیم آمریکا تیم بریتانیا را به تقلب متهم کرد زیرا آنها کفش‌های سنگین پوشیده بودند.

رشته‌های هنری مانند نقاشی، مجسمه‌سازی و آواز نیز از سال ۱۹۱۲ تا ۱۹۴۸ بخشی از المپیک بودند. جالب اینکه برخی ورزشکاران هم در رشته‌های ورزشی و هم هنری مدال می‌گرفتند.

این رشته‌های عجیب به تدریج از المپیک حذف شدند تا این رویداد به شکل امروزی خود درآید. با این حال، تاریخچه جالب این رقابت‌های غیرمعمول، بخش جذابی از میراث المپیک به شمار می‌رود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین