با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیا ورزشکاران حاضر در المپیک جایزه نقدی دریافت می‌کنند؟
عکس : جوایز المپیک

در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است: آیا ورزشکاران المپیک برای مدال‌هایشان پاداش نقدی دریافت می‌کنند؟

به گزارش سرویس اخبار فناوری ورزشی سایت شات ایکس و به نقل از العین ر خلاف بسیاری از رویدادهای ورزشی حرفه‌ای، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به طور مستقیم پاداش نقدی به مدال‌آوران پرداخت نمی‌کند. این سیاست ریشه در تاریخچه المپیک به عنوان یک رقابت آماتور دارد که هدف آن ارج نهادن به موفقیت‌های ورزشی و روح ورزش است.

با این حال، در سال ۲۰۲۴ شاهد تغییراتی در این زمینه هستیم. فدراسیون جهانی دو و میدانی (World Athletics) اعلام کرده که برای اولین بار به قهرمانان طلایی رشته‌های دو و میدانی در المپیک پاریس جایزه نقدی اهدا خواهد کرد. هر مدال طلا ۵۰,۰۰۰ دلار پاداش خواهد داشت.

همچنین فدراسیون جهانی بوکس (IBA) نیز اعلام کرده که مجموعاً بیش از ۳.۱ میلیون دلار پاداش نقدی به مدال‌آوران بوکس اهدا خواهد کرد. برنده مدال طلا ۱۰۰,۰۰۰ دلار، نقره ۵۰,۰۰۰ دلار و برنز ۲۵,۰۰۰ دلار دریافت خواهد کرد.

علاوه بر این، بسیاری از کمیته‌های ملی المپیک و نهادهای دولتی نیز به ورزشکاران خود برای کسب مدال پاداش می‌دهند. به عنوان مثال، کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده به برندگان طلا ۳۷,۵۰۰ دلار، نقره ۲۲,۵۰۰ دلار و برنز ۱۵,۰۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، معتقد است که پرداخت پاداش به ورزشکاران وظیفه کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های بین‌المللی است که از موفقیت تجاری بازی‌ها بهره می‌برند.

با این حال، کارشناسان معتقدند که سیستم فعلی عمدتاً به نفع ستاره‌های بزرگ ورزشی است که می‌توانند از طریق قراردادهای تبلیغاتی درآمد قابل توجهی کسب کنند. برای مثال، سیمون بایلز، ژیمناست آمریکایی، سالانه ۷ میلیون دلار از محل تبلیغات درآمد دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین