با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شکار نزدیکترین تصویر از علامت سؤال کیهانی
عکس : علامت سؤال کیهانی

تلسکوپ فضایی جیمزوب موفق شد نزدیک‌ترین تصویر از ساختار علامت سؤال در فضا را شکار کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب سال گذشته به طور اتفاقی شکل یک علامت سؤال را در آسمان شکار کرد. این ساختار عجیب‌وغریب در پایین یک تصویر از یک جفت ستاره در حال تشکیل در صورت فلکی بادبان، تقریباً 1470 سال نوری از زمین، پنهان شده بود.

این تصویر به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و حدس‌های بی‌شماری در مورد ماهیت آن زده شد. اکنون جیمزوب نزدیک‌ترین تصویر از شکل این علامت سؤال را شکار کرده است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از اسپیس اخترشناسان پیش‌ازاین از روی رنگ قرمز این جسم می‌دانستند که بسیار دور است و شکل علامت سؤال توسط یک جفت کهکشان دوردست که در فضای عمیق به سمت یکدیگر مارپیچ می‌شوند، ترسیم شده است.

حال آخرین تصویر این موارد را تأیید می‌کند و به طور دقیق دو کهکشان در حال تعامل را نشان می‌دهد: یک کهکشان قرمز و غبارآلود که منحنی علامت سؤال را شکل داده و یک کهکشان مارپیچی سفید سمت راست آن.

نقطه علامت سؤال یک کهکشان بی‌ربط است که به طور اتفاقی در مکان مناسب از دید جیمزوب قرار دارد.

داده‌های این تلسکوپ نشان می‌دهد که این دو کهکشان 7 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارند و به‌اندازه کافی نزدیک هستند که با یکدیگر تعامل داشته باشند. اخترشناسان می‌گویند، احتمالاً به دلیل برخورد مخازن گاز هر دو کهکشان ستاره‌ها در چندین منطقه فشرده آنها در حال تشکیل شدن هستند.


تلسکوپ فضایی جیمزوب موفق شد نزدیک‌ترین تصویر از ساختار علامت سؤال در فضا را شکار کند.
عکس : تلسکوپ فضایی جیمزوب موفق شد نزدیک‌ترین تصویر از ساختار علامت سؤال در فضا را شکار کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین