با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تلسکوپ هوشمند Finder TW2 با قابلیت عکاسی از ستارگان
عکس : تلسکوپ هوشمند Finder TW2 با قابلیت عکاسی از ستارگان

تلسکوپ هوشمند “Finder TW2” توسط کمپانی Beaverlab معرفی شده است، که اولین تلسکوپ هوشمند جهان با قابلیت عکاسی سیاره‌ای با کمک هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از تکناک تلسکوپ Finder TW2 دارای سنسور CMOS برای عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 4k است. هوش مصنوعی آن تصاویر را پردازش می‌کند تا وضوح و دقت رنگ‌ها افزایش یابد. همچنین واحد تصویربرداری آن قابل جداسازی است و می‌توان از آن روی تلسکوپ‌های دیگر نیز استفاده کرد.

تماشای ستارگان می‌تواند کاری پیچیده و گران‌قیمتی باشد، اما کمپانی Beaverlab به دنبال این است که با تلسکوپ هوشمند Finder TW2 این کار را کمی آسان‌تر و ارزان‌تر کنند. Finder TW2 یک تلسکوپ مبتدی است که به عنوان اولین دوربین سیاره‌ای مجهز به هوش مصنوعی در جهان شناخته می‌شود.


تلسکوپ Finder TW2
عکس : تلسکوپ Finder TW2

بخش تلسکوپ Finder TW2 با فاصله کانونی اپتیکال 500 میلی‌متر، دیافراگم F6.1 و وضوح اپتیکال 1.7 ثانیه قوسی، شکل می‌گیرد و دارای بزرگنمایی اپتیکال 29 برابر به همراه زوم دیجیتال 4 برابر است. در طرف مقابل، لنز اصلی یک واحد تصویربرداری با صفحه نمایش لمسی 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل می‌باشد.

واحد تصویربرداری DS1 این تلسکوپ هوشمند برای عکاسی نجومی تا 48 مگاپیکسل و فیلم‌برداری 4k از سیارات، کهکشان‌ها و سحابی‌ها پس از تاریکی یا حیات‌وحش و طبیعت در ساعات روشنایی روز استفاده می‌شود.

در قلب آن یک سنسور تصویر CMOS نور ستاره 1/1.8 اینچی از SmartSens Tech قرار دارد، که بزرگ‌تر از سنسور سونی استفاده شده در TW1 قبل از آن (1/2.8 اینچ) است، بنابراین نور بیشتری را جذب می‌کند و عملکرد را در نور کم افزایش می‌دهد. این سنسور شرایط و ارائه کیفیت تصویر بهتر با نویز کمتر و جزئیات بیشتر، حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز فراهم می‌کند.

دیدن ابرماه آبی امشب را از دست ندهید!

تلسکوپ هوشمند Finder TW2
عکس : تلسکوپ هوشمند Finder TW2

همچنین کمپانی Beaverlab در پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است تا به کاربران کمک کند عکس‌ها و ویدیوهای واضح بگیرند. این ویژگی دقت رنگ را افزایش می‌دهد، انحراف رنگی را تصحیح می‌کند و دارای فیلتر جبران حرکت، محدوده دینامیکی گسترده، کاهش نویز و مه‌زدایی نیز می‌باشد. در ضمن یک الگوریتم حذف نویز مادون قرمز نزدیک هم در این تلسکوپ هوشمند گنجانده شده است.

این تلسکوپ هوشمند دارای چندین حالت مختلف عکس‌برداری با پارامترهای از پیش تنظیم‌شده برای مناظر، عکس‌های ماه، آسمان ابری و موارد دیگر نیز می‌باشد. تنظیمات فوری و ویرایش محتوا در خود دستگاه در دسترس است، اگرچه یک کنترل از راه دور بلوتوثی مفید برای عکس‌برداری بدون لمس صفحه‌نمایش تعبیه شده است.

برنامه تلفن همراه Beaver Point کنترل بهتری را فعال می‌کند، همچنین دسترسی به اطلاعات کیهانی را نیز امکان‌پذیر می‌نماید. مکان‌یابی اجرام آسمانی در این برنامه به صورت دستی انجام می‌شود (با کمک نقشه آسمان موجود). در مدل‌های Celestron Origin و Vaonis Vespera II که با قیمت 499 دلار به فروش می‌رسند، این قابلیت خودکار است.

تلسکوپ هوشمند Finder TW2 شامل یک ژیروسکوپ 6 محوره و لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی، 32 گیگابایت حافظه داخلی، وای‌فای دو بانده و یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد، که برای حداکثر 6 ساعت استفاده در هر بار شارژ از طریق USB- C در نظر گرفته شده است. البته برای شارژ Finder TW2 از پاوربانک نیز می‌توان در زمان‌های حضور طولانی مدت در طبیعت استفاده کرد. وزن این تلسکوپ هوشمند 3.8 کیلوگرم است که به همراه یک سه پایه عرضه می‌شود.

واحد تصویربرداری DS1 با هر تلسکوپ مجهز به چشمی 1.25 اینچی سازگار است، بنابراین می‌توان آن را در جیب قرار داد.

واحد تصویربرداری DS1 با هر تلسکوپ مجهز به چشمی 1.25 اینچی سازگار است، بنابراین می‌توان آن را در جیب قرار داد.
عکس : واحد تصویربرداری DS1 با هر تلسکوپ مجهز به چشمی 1.25 اینچی سازگار است، بنابراین می‌توان آن را در جیب قرار داد.

سایمون فانگ، بنیان‌گذار این کمپانی گفت:

«کاوش در کیهان نباید منحصر به افراد مرفه یا از نظر فنی ماهر باشد. تلسکوپ نوری پیشرفته ما با ادغام دقت نوری برتر با قیمت استثنایی، انقلابی در رصد ستارگان ایجاد می‌کند. این تلسکوپ پیشرفته به گونه‌ای طراحی شده است که سبک وزن و بسیار شهودی باشد و به طور مساوی به اخترشناسان باتجربه و مبتدیان پاسخ می‌دهد. این تلسکوپ هوشمند به موانع سنتی مانند هزینه و پیچیدگی غلبه می‌کند.»

در حال حاضر قیمت کل تلسکوپ هوشمند از 329 دلار آمریکا برای ترکیب تلسکوپ و واحد تصویربرداری DS1 یا 229 دلار برای واحد DS1 به تنهایی شروع می‌شود.

منبع: Beaverlab

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین