با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مهر
مهر
تقویم
- 03 تیر 1403
 شیوا سعیدی قوی اندام نویسنده : شیوا سعیدی قوی اندام
.
شکایت از ناسا برای سقوط زباله فضایی روی یک خانه
عکس : زباله فضایی
.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، شرکت حقوقی کرنفیل سامنر در یک بیانیه اعلام کرد شکایتی از جانب آلیخاندرو اوترو و خانواده اش ثبت کرده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی ایستگاه فضایی بین المللی یک قطعه سیلندری فلزی مربوط به یک پالت محموله باری را رها کرد که این زباله در ۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی با خانه خانواده اوترو آنهم در زمانیکه پسرشان در منزل بود، برخورد کرد. در این حادثه هیچ کس مجروح نشد اما سوراخی در سقف و کف خانه ایجاد شد.



به گزارش سرویس اخبار نجوم و فضا سایت شات ایکس و به نقل از مهر به گفته اوترو ناسا بعدا تایید کرد زباله مذکور مربوط به تجهیزات پشتیبانی پرواز بوده است. بخشی از زباله پس از ورود به اتمسفر زمین و قبل از سقوط روی سطح آن از هم پاشید و بخشی دیگر دست نخورده باقی ماند.

ناسا چند روز پس از خارج کردن زباله از خانه خارج و تحلیل آن در مرکز فضایی کندی، ماهیت آن راتایید کرد. این سیلندر فلزی ۱.۶ پوند وزن داشت و ابعاد آن ۴ در ۱.۶اینچ بود.

در شکایت اوترو از ناسا به دریافت خسارت برای ملک بیمه نشده، اختلال در کسب وکار و اضطراب روحی و احساسی و همچنین هزینه کمک به آژانس های طرف ثالث اشاره شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین