سرویس پرداخت بازار که با نام «بازارپی» شناخته میشود تاکنون موفق به کسب بیش از 500 هزار قرارداد فعال دایرکت دبیت شده است.
دایرکت دبیت که با نام پرداخت مستقیم نیز در برنامهها و محصولات ایرانی دیده میشود، راهکار پرداختی جدیدی است که به کاربران این امکان را میدهد تا با فعالسازی آن، در پرداختهای خود با یک اشاره یا کلیک در کمتر از چند ثانیه، خرید خود را نهایی کنند. کافه بازار نیز این سرویس را با عنوان بازارپی برای سهولت کاربر در فرایند پرداخت، ارائه کرده است.
دادههای بازارپی نشان میدهد که درصد موفقیت پرداخت از طریق دایرکت دبیت 11درصد بیشتر از این عدد در درگاههای اینترنتی است.
همچنین زمان صرف شده برای انجام پرداخت توسط کاربران در درگاه اینترنتی به صورت میانگین 80 ثانیه است، در صورتی که کاربران با استفاده از دایرکت دبیت این فرآیند را در کمتر از ۲ ثانیه انجام میدهند.
دیگر نکته قابل توجه در رفتار کاربرانی که دایرکت دبیت بازار را فعال میکنند این است که تعداد تراکنشهای آنها نیز در مقایسه با گذشته به میزان معناداری افزایش پیدا میکند. دلیل آن نیز سهولت این شیوه از پرداخت و بالا بودن درصد موفقیت آن در قیاس با سایر شیوههای پرداخت عنوان شده است است.