بینگ جدید با هوش مصنوعی ChatGPT که اخیراً اشتباهات آن توسط کاربران اولیه گزارش شده، بدون شک توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است. همین دلیل باعث شده تا مایکروسافت به فکر کسب درآمد بیشتر از موتور جستجو خود باشد و قصد دارد تبلیغات (لینکهای پولی) را به پاسخهای تولید شده در نتایج جستجو آن اضافه کند. همچنین این شرکت از اول ماه می (11 اردیبهشت) قیمت API بینگ را افزایش خواهد داد.
به گزارش رویترز، مایکروسافت این هفته با یک آژانس تبلیغاتی بزرگ جلسهای برگزار کرده تا در مورد قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجوی خود صحبت کند. به گفته مایکروسافت، در حال حاضر میلیونها نفر در لیست انتظار بینگ جدید هستند که با این وجود، جای تعجب نیست که غول ردموندی بخواهد از موتور جستجو خود درآمد کسب کند.
هرچند دقیقاً مشخص نیست مایکروسافت چگونه میخواهد در پاسخهای چتبات خود از تبلیغات استفاده کند، «مایکل کوهن»، معاون شرکت Horizon Media توضیح میدهد که در پاسخهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی، میتواند مکانهایی برای درج تبلیغات وجود داشته باشد. احتمالاً در اوایل ماه مارس، جزئیات بیشتری توسط مایکروسافت درباره این استراتژی منتشر خواهد شد.
افزایش قیمت API بینگ جدید
علاوه بر این، مایکروسافت در اطلاعیهای اعلام کرد که قیمت APIهای موتور جستجوی بینگ نیز تغییر خواهد کرد. با این حال، نمونه رایگان Bing Search API تغییری نخواهد کرد، اما در موارد دیگر، گفته شده که میزان افزایش قیمت میتواند حتی 1000 درصد باشد.
به عنوان مثال، نمونه S1 که در حال حاضر 7 دلار به ازای هر 1000 تراکنش با حداکثر نرخ 250 TPS هزینه دارد، بهزودی 25 دلار قیمت خواهد داشت.
مایکروسافت روی OpenAI خالق چتبات ChatGPT یک سرمایهگذاری چند میلیارد دلاری کرد و پس از آن محصولات جدیدی را در دسترس کاربران خود قرار داد. طبق بیانیه مایکروسافت، این مشارکت به هر دو شرکت اجازه میدهد تا فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی را تجاری کنند. بهنظر میرسد این برنامهها مانند استفاده از هوش مصنوعی در بازی ماینکرفت مراحل اولیه طرح سود آور غول فناوری باشد.