روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده است که قانونگذاران اروپایی از گوگل خواستهاند اطلاعات بیشتری در مورد همکاری تبلیغات مخفی خود با متا پلتفرمهای اینستاگرام را لغو کند و قوانین شرکت جستوجو در مورد نحوه رفتار آنلاین با خردسالان را نادیده بگیرد.
به گزارش سرویس اخبار نرم افزار سایت شات ایکس و به نقل از همشهری آنلاین گوگل و متا یک کمپین تبلیغاتی مخفی را باهدف قراردادن نوجوانان راه انداختند که این کار برخلاف قوانین خود گوگل است.
هدف از تبلیغات در یوتیوب این بود که با افزایش تسلط TikTok، افراد ۱۳ تا ۱۷ساله بیشتری را به اینستاگرام بیاورند.
پروژه بازاریابی مخفی
گوگل و متا یک کمپین تبلیغات ی مخفی باهدف قراردادن نوجوانان راهاندازی کردند. این خبر یک هفته پس از تصویب لایحهای توسط سنا منتشر شد که تبلیغات برای افراد زیر سن قانونی و جمعآوری اطلاعات آنها را ممنوع میکند.
تحقیق جدید فایننشال تایمز FT، برگه جدیدی از کارنامه آنها را در ماه آگوست رو کرد و نشان داد که چگونه Google به متا در یک پروژه بازاریابی مخفی باهدف قراردادن افراد ۱۳ تا ۱۷ساله که از YouTube استفاده میکنند، کمک کرده است؛ پروژهای که متعلق به Google Alphabet (GOOGL.O) .
تب جدید اینستاگرام
به گفته فایننشال تایمز FT، این همکاری که به ایالات متحده گسترشیافته، قرار بوده جهانی شود، اما به نظر میرسد از آن زمان لغو شده است.
آخرین گزارش FT حاکی از آن است که مقامات کمیسیون اروپا در حال بررسی این مشارکت بودهاند و اطلاعات جمعآوری شدهای را برای تنظیمکنندههایی ارسال کردهاند که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اقدامی انجام دهند یا خیر.
در این گزارش آمده است که در ماه اکتبر، مقامات به وکلای آلفابت دستور دادند که دادهها، ارائهها، چتهای داخلی و ایمیلهای مربوط به کمپینهای تبلیغات ی را جمعآوری و بررسی کنند.
بهروزرسانی آموزشهای داخلی
سخنگوی گوگل در ایمیلی اظهار داشته است: تدابیری که ما برای محافظت از نوجوانان داریم، مانند منع شخصیسازی تبلیغات ، پیشرو در صنعت است و بهاینترتیب به کار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش سایت Reuters سخنگوی این شرکت گفته این شرکت برای اطمینان از اینکه تیمهای فروش خود از سیاستها و حفاظتهای فنی آگاه هستند، آموزشهای داخلی بهروزرسانی شدهای برگزار کرده است.
تأثیرات منفی رسانههای اجتماعی
متا که مالک فیسبوک نیز هست و کمیسیون اروپا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ ندادند. در اوایل سال جاری، متا باهدف رفع نگرانیهای فزاینده در مورد تأثیرات منفی رسانههای اجتماعی ، حریم خصوصی و کنترلهای والدین را برای حسابهای اینستاگرام کاربران زیر ۱۸ سال افزایش داد.