تا به امروز تمام کاربران توییتر میتوانستند توییتهایی با حداکثر 280 کاراکتر ارسال کنند، اما اکنون این شبکه اجتماعی ویژگی جدیدی را برای مشترکین سرویس توییتر بلو ارائه کرده است تا آنها بتوانند توییتهایی با حداکثر 4000 کاراکتر منتشر کنند. این توییتهای طولانی توسط تمام کاربران قابل مشاهده هستند و همراه با یک دکمه «نمایش بیشتر» نشان داده میشوند تا تمام صفحه را اشغال نکنند.
درحالحاضر چند محدودیت برای این ویژگی وجود دارد. اگر توییت شما بیش از 280 کاراکتر داشته باشد، نمیتوانید آن را بهعنوان پیشنویس ذخیره کنید یا برای آینده برنامهریزی کنید. همچنین این ویژگی درحالحاضر فقط در دسترس کاربران ایالات متحده سرویس توییتر بلو قرار گرفته است.
بااینحال، اکثر ویژگیهای عادی توییتها طبق معمول کار خواهند کرد و میتوانید در توییت 4000 کلمهای خود از هشتگ یا عکسها استفاده کنید.
کاهش تبلیغات مشترکین سرویس توییتر بلو
حساب Twitter Blue برای معرفی این ویژگی، یک توییت طولانی به اشتراک گذاشته است که در آن اعلام شده بهزودی تبلیغات مشترکین سرویس بلو به نصف کاهش پیدا میکند. ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر قبلاً در مورد یک طرح اشتراکی گرانتر بدون تبلیغات صحبت کرده بود.
ماسک از مدتها قبل به کاربران وعده داده بود که ارسال توییتهای طولانیتر را برای آنها فراهم کند. او همچنین در این توییت خود گفته بود که درحال کار روی قابلیت اضافهکردن قالببندی به پستها است تا کاربران بتوانند در توییتهای خود از قابلیتهایی مانند پررنگکردن (بولد) کلمات یا تغییر اندازه فونت آنها استفاده کنند.
درنهایت باید اشاره کرد که این اولینباری نیست که توییتر طول پستهای خود را برای کاربران افزایش میدهد. محدودیت فعلی که شامل 280 کاراکتر میشود، در سال 2017 معرفی شد و قبل از آن، کاربران میتوانستند توییتهایی با حداکثر 140 کاراکتر ارسال کنند.