با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رونمایی از شبکه اجتماعی استیم در رویداد پاندورا
عکس : شبکه اجتماعی استیم

به گزارش کلیک گردهمایی استارتاپی پاندورا در دو روز متوالی با حضور علاقه مندان و پیشکسوتان اکوسیستم استارتاپی و با هدف ایجاد زمینه مساعد ارتباطات هر چه بیشتر کارآفرینان در داخل و خارج کشور با راهبری آرش سروری در فضایی صمیمی واقع در تالار کوشک باغ هنر برگزار شد.

بر اساس این گزارش در روز دوم رویداد پاندورا ، رونمایی از شبکه اجتماعی استیم با ارائه بسیار جذاب علی رشیدی همراه بود که با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از کلیک علی رشیدی بنیانگذار استارتاپ "استیم" و برگزار کننده رویداد پاندورا در ارائه خود گفت: سالهای گذشته که مشغول به دستگاه سازی بودم و با ساخت یک دستگاه بزرگ پخت غذا در رویدادی که توسط اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد شرکت کردم که به طرز شگفت آوری از سوی آلمانی ها با استقبال رو به رو و پذیرفته شد. این اتفاق برای من بسیار بزرگ و به نوعی تحقق رویاهای خود را به وضوح دیدم تا اینکه برای ارائه مدارک تمامی آنها نقش برآب شد. آلمانی های بسیار سختگیر از من مدارک بسیاری خواستند که از جمله مهمترین مواردی که مطرح کردند وجود یک تیم بود که همین نقطه ضعف، نقطه عطفی در زندگی کاری من شد. رشیدی با بیان اینکه در پروسه استارتاپ ویزا، قوی ترین موردی که می خواهند تیم است گفت: سوالی که از من پرسیده شد اینکه شما چه کارآفرینی هستید که تیم ندارید؟ و من پاسخی برای آن نداشتم. تا اینکه بعد از سالها ممارست خود را در وسط تیم سازی و نت ورکینگ دیدم. تلاشهای من در 30 فروردین 1401 به بار نشست و اولین رویداد ما با شرکت کنندگانی که از لینکدین می آمدند در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت؛ به دلیل استقبال از آن قرار شد هر هفته این رویداد برگزار کنیم و هر هفته تعداد شرکت کنندگان ما افزایش بیشتری یافت تا اینکه استارتاپ "استیم" متولد شد. بنیانگذار استارتاپ "استیم" در ادامه بیان کرد: سرویس دهی ما فقط به کارافرینان بود که این نقطه قوت استارتاپ استیم بود و هست؛ مهمترین تعهد ما تیم سازی برای کارافرینان است. برای تیم سازی سرویسی طراحی کردیم که شامل دو گام می شود: گام اول معرفی و گام دوم شناخت. در در یک ساعت اول تمامی رویدادهای سه ساعته استیم، افرادی که مایل به تیم سازی هستند در یک دقیقه طلایی خودشان را بر روی استیج معرفی می کنند. در گام دوم و تایم نت ورکینگ، شناخت افراد از یکدیگر بیشتر شده و تعاملات افراد افزایش می یابد. ما در این پروسه برای شناخت بهتر افراد از هم، برگزاری اردوهایی را طراحی کردیم و تا کنون چندین اردو برگزار شده که بسیار تاثیرگذار بوده و به غنی تر شدن این شناخت کمک بسیار زیادی به افراد می کند. رشیدی در ادامه از رونمایی سایت و اپلیکیشن "استیم" خبر داد و گفت: در این سایت قرار است کارآفرینانی که قصد تیم سازی دارند ابتدا ثبت نام کرده و ما با ارائه خدمات تخصصی نت ورکینگ و تیم سازی همچنین با برگزاری رویداد، اردوهای استارتاپی، شرکت در مجموعه های مختلف با آنها در محقق شدن اهدافشان همراه باشیم. شبکه اجتماعی استیم مانند باقی شبکه های اجتماعی دیگر از سمت یوزر رایگان بوده و فقط یک حق اشتراک در نظر گرفته ایم و قصد داریم وقتی نت ورکمان از 10 هزار بالاتر رفت حق اشتراک را تعریف کنیم؛ تا کنون بیش از 50 رویداد شبکه سازی و سه رویداد بزرگ نیز برگزار کردیم.

پنل تخصصی تجربه زیسته سرمایه گذار و سرمایه پذیر

رونمایی از شبکه اجتماعی استیم در رویداد پاندورا
عکس : رونمایی از شبکه اجتماعی استیم در رویداد پاندورا

به گزارش کلیک دومین روز از برگزاری رویداد پاندورا با پنل تخصصی با عنوان: تجربه زیسته سرمایه گذار و سرمایه پذیر با حضور مرتضی دانش مدیرعامل زیتک، مشکات اسدی، مدیرعامل کسب و کارهای نوین «آن»، کاوه گودرزی مدیرعامل شتاب‌دهنده جهش درباره آفت‌های استارت‌آپی و محمد گرویی، متخصص سرمایه‌گذاری خطر پذیر درباره نقش اساسی شتابدهنده‌ها همراه بود.

کاوه گودرزی مدیرعامل شتاب‌دهنده جهش درباره آفت‌های استارت‌آپی بیان کرد: آفت استارت‌آپ‌های تازه‌کار، توجه نکردن به مشاوره‌ها است. استارت‌آپ‌ها باید توجه کنند که زبان سرمایه‌گذار را نمی‌دانند و واسطه‌ها همیشه می‌توانند در بستن قرارداد و مشکلات اخذ سرمایه کمک‌کننده باشند. همیشه سعی کرده‌ایم واسطه بین دولت و بخش خصوصی باشیم اما متاسفانه دولتی‌ها فکر می‌کنند به واسطه احتیاج ندارند.

او ادامه داد: به نسل جدید که با تکنولوژی عجین هستند امیدوار هستم و توصیه می‌کنم که دانشجویان شروع به اجرایی کردن ایده‌های خود کنند و دست به تیم‌سازی و شبکه‌سازی بزنند. اما نکته‌ای برای کسانی که می‌خواهند وارد حوزه کارآفرینی شوند دارم و آن این‌ است که بار مالی آن را بپذیرند. در وهله اول این افراد باید بدانند که این مسیر به صورت سریع بازدهی مالی نخواهد داشت و چه بسا در گام‌های اول کارآفرین شاید حقوق پایین‌تری نسبت به باقی اعضا دریافن کند. هرچقدر شرایط به‌هم‌ریخته‌تر و سخت‌تر باشد، کارآفرین‌ها می‌توانند خود را بهتر نشان بدهند. تغییرات در دنیای صنعتی به سرعت در حال انجام است و مرزها در حال از بین رفتن هستند.

محمد گرویی، متخصص سرمایه‌گذاری خطر پذیر درباره نقش اساسی شتابدهنده‌ها در سرنوشت استارت‌آپ‌ها گفت: سرمایه‌گذار خطر پذیر شرکتی یا همان «CVC»ها می‌توانند نقش موثری در مسیر استارت‌آپ‌ها داشته باشند و آنها را به بازار و سرمایه‌گذار وصل می‌کند. «CVC»ها کورسوی امیدی هستند که در این اکوسیستم داریم.

او افزود: در لایه‌های بالاتر سرمایه‌گذارها، دید خوبی وجود دارد اما مدیران میانی برای این موضوع نسبتا گارد دارند. موضوع دیگر‌ این است که سرمایه‌پذیر تازه‌کار،‌ شتابدهنده را به عنوان شریک تجاری بپذیرند و کمک بگیرند تا مراحل اولیه را خوب شروع کنند.

گرویی همچنین گفت: شتابدهنده‌ها به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کنند که زیر چرخ‌های سرمایه‌گذاری له نشوند. حوزه استارت‌آپی در ایران با همان مدلی که در کشورهای دیگر جلو رفته، پیش نخواهد رفت. مهم‌ترین بخش نیز بخش اقتصادی و سیاسی است. در روند استارت‌آپ شدن رویای یونیکورن شدن را باید کنار گذشت و به اتفاقاتی که در دل صنعت می‌افتد دقت کرد.

مشکات اسدی، مدیرعامل کسب و کارهای نوین «آن» در توضیح کسب و کار خود گفت: ماهیت ما «CVC» است و شتابدهنده و آکادمی «آن»، در زیرمجموعه این کسب و کار فعالیت می‌کنند. معمولا استارت‌آپ‌های حوزه معدن هدف‌ ما هستند. بزرگ‌ترین چالشی که در فرایند سرمایه گذاری تجربه کرده‌‌ایم، آشنایی نداشتن تیم‌ها به فرایند مالی و حقوقی است‌. کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار راه بیندازند باید به قانون تجارت ایران تمرکز کنند چرا که تمرکز تیم‌ها روی مسائل فنی باعث می‌شود که سایر گزینه‌ها‌ی آموزشی فراموش شود.

او در آخر به استارت‌آپ‌ها توصیه کرد: ما در کشور عدم قطعیت‌ها زندگی می‌کنیم. داشتن توانایی‌های مختلف برای بالا رفتن تاب‌آوری برای استارت‌آپ‌های تازه‌کار مهم است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین