توییچ اعلام کرد که قابلیت استوری از امروز در اپلیکیشن موبایلی این پلتفرم قابل دسترس است. این قابلیت دقیقا مشابه ویژگی استوری در اسنپچت، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی بوده و به کاربران اجازه میدهد تا عکسها، متنها و کلیپهای خود را منتشر کنند که پس از 48 ساعت منقضی خواهند شد. توییچ این قابلیت را برای کمک به تولیدکنندگان محتوا جهت ارتباط بهتر به مخاطبانشان ارائه کرده است.
این قابلیت در تابستان امسال به صورت محدود برای برخی شرکای توییچ عرضه شد، اما حالا همه خالقان محتوا پس از بهروزرسانی این اپلیکیشن به آخرین نسخه آن میتوانند گزینه مربوط به استوری را در بالای صفحه مشاهده کنند. توییچ میگوید دسترسی به این قابلیت بهتدریج برای کاربران واجد شرایط تا پایان این هفته و بعد از آن برای کاربران بیشتری ارائه خواهد شد.
علاوه بر این، تولیدکنندگان محتوا با حداقل 30 مشترک (از جمله اشتراکهای هدیه) میتوانند استوریهای اختصاصی برای مشترکین خود بسازند. توییچ استفاده از این قابلیت را بهعنوان روشی برای ارائه محتوای انحصاری برای مشترکین خالقان محتوا توصیه کرده است.
توییچ پیشنهاد میکند از استوریها برای دسترسی آسان به فالوورها، برنامهریزی آپدیتها و اضافه کردن جلوههای بصری یا سرگرمی استفاده کنید. اپلیکیشن توییچ هنگامی که یک استریمر استوری خود را منتشر میکند، نوتیفیکیشنهایی را به فالوورها ارسال خواهد کرد و حتی امکان تنظیم این نوتیفیکیشنها وجود خواهد داشت. تولیدکنندگان محتوا نیز امکان مشاهده کل بازدیدها و واکنشها برای هر استوری را خواهند داشت
توییچ در پست وبلاگی خود نوشته است:
کاربران استوریهای شما را به صورت زنده در کنار استوریهای منتشرشده توسط سایر استریمرهایی که دنبال میکنند مشاهده خواهند کرد، بنابراین استوریهای خود را به طور منظم در طول هفته پست کنید تا دنبالکنندگان خود را بهروز نگه دارید.