روز چهارشنبه پنجم مهر، شرکت متا اعلام کرد که به زودی مجموعهای از بات های مجهز به هوش مصنوعی را در پیامرسان خود به کار خواهد گرفت. بر اساس اعلام این شرکت، این بات ها شخصیت های گوناگون خواهند داشت و میتوانند در زمینههای مختلف مانند گردشگری یا آشپزی راهنمایی ارایه دهند.
به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا که در اولین کنفرانس حضوری این شرکت از زمان آغاز همهگیری کرونا صحبت میکرد، گفت که این بات ها هنوز در حال ساختاند و محدودیتهایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
این شرکت نام باتهای هوشمند خود را «هوش مصنوعی متا» گذاشته است که میتوانند به سوالات مختلف پاسخ دهند و در بحث شرکت کنند.
به گزارش رویترز، این فناوری قرار است در نوعی عینک پخش زنده نیز به کار برود که میتواند در لحظه به سوالات پاسخ دهد و حتی میتواند تصاویر شبهواقعیایجاد کند.
زاکربرگ این محصولات را بهعنوان ترکیبی از دنیای مجازی و واقعی توصیف کرد و تاکید کرد آنچه متا ارائه میدهد، هوش مصنوعی کمهزینه یا رایگان است که میتواند در زندگی روزمره مردم ادغام شود.