با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش تشخیص و رفع پنالتی شدن سایت در گوگل
عکس : تشخیص و رفع پنالتی شدن در گوگل

در این قسمت از آموزش سرچ کنسول جدید گوگل قصد داریم شما را با پنالتی شدن توسط این موتور جستجو، دلایلی که ممکن است شما از گوگل پنالتی دریافت کنید، راه های اطلاع از پنالتی شدن سایت و در آخر، راه حل های رفع آن آشنا کنیم. این آموزش برای هر سئوکار و صاحب وبسایتی لازم و ضروری است. گاهی ممکن است شما ناخواسته با انجام یکسری کار ها در سایتتان توسط گوگل جریمه شوید. در آنجا تشخیص و رفع پنالتی شدن در گوگل به وسیله سرچ کنسول بیشترین کمک را به شما می کند. پس تا پایان این آموزش با ما همراه باشید.

پنالتی چیست؟

زمانی که شما بر خلاف قوانین و الگوریتم های گوگل عمل کنید و بخواهید آن ها را دور بزنید؛ هر لحظه ممکن است ربات های گوگل متوجه این مسئله شوند و سایت شما را جریمه کنند. به این جریمه شدن توسط گوگل، پنالتی گفته می شود. پنالتی گرفتن از گوگل اخر و عاقبت زیاد خوبی برای وبسایت ها ندارد. در بهترین حالت لینک های شما در صفحات serp (نتایج جستجو) افت رتبه پیدا می کنند و در بدترین حالت، لینک های شما از نتایج جستجوی گوگل حذف می شوند؛ البته در نظر داشته باشید که افت رتبه در گوگل می تواند یک لینک باشد و یا چند صفحه باشد.

پنالتی شدن در سرچ کنسول

تا به حال شده که وارد گوگل سرچ کنسول خود شوید و پیغام دریافت پنالتی را مشاهده کنید؟ شاید این یکی از بدترین پیغام هایی باشد که یک سئوکار مشاهده می کند. این پیغام در قسمت manual actions در سرچ کنسول نمایش داده می شود. گاهی این پنالتی شدن باعث افت رتبه یک صفحه و یا حتی کل صفحات یک سایت شود.

در نظر داشته باشید اینکه افت رتبه فقط برای یک صفحه باشد یا کل سایت، بستگی به آنالیز ربات های گوگل دارد که شما قوانین و الگوریتم ها را در یک صفحه نقض کرده اید یا اینکه در کل سایت این اتفاق افتاده است.

از کجا بفهمیم که گوگل به سایت ما پنالتی داده است؟

اصلا قرار نیست کار سختی را انجام دهید. شما به راحتی می توانید متوجه شوید که آیا گوگل سایت شما را جریمه کرده است و یا خیر؟ هنگامی که وارد گوگل سرچ کنسول می شوید در منوی سمت راست در بخش security & manual actions بر روی manual actions کلیک کنید.

در این قسمت گوگل این فرصت را به شما داده است تا متوجه شوید که سایتتان پنالتی شده است یا خیر؟

اگر اروری نداشتید یعنی خوشبختانه گوگل، سایت شما را جریمه نکرده است. اما اگر در این صفحه اروری مشاهده کردید یعنی متاسفانه سایت شما توسط گوگل، پنالتی شده است. اما اگر صفحات شما دچار پنالتی شده بودید باید چه کار کنید؟

در ابتدا می توانید لیست صفحاتی که دچار پنالتی شده اند را مشاهده کنید.

علت و توضیح کوتاه پنالتی را مشاهده کنید و برای اطلاعات بیشتر بر روی see more کلیک کنید.

مشکل را در تمامی صفحاتی که تحت تاثیر آن قرار گرفته اند بر طرف کنید. دقت داشته باشید که اگر این کار را به طور کامل بر روی همه صفحاتی که پنالتی شده اند انجام ندهید، آن صفحه از لیست صفحات پنالتی شده برداشته نخواهد شد.

اطمینان حاصل کنید که صفحات به خوبی توسط خزنده های گوگل، کراول شوند. اگر آن صفحات نو ایندکس بودند و یا در سایت مپ قرار نداشتند، به سرعت، سایت مپ و فایل robots.txt خود را اصلاح کنید.

پس از اینکه تمامی موارد اصلاح شدند باید با کلیک بر روی Request Review، درخواست بازنگری صفحه را به گوگل بدهید. در این درخواست باید به گوگل توضیح دهید که آن صفحاتی که جریمه شده بودند به طور کامل اصلاح شدند. یک درخواست خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد.

به کیفیت وبسایتتان اشاره کنید.

مراحلی که برای رفع مشکل طی کردید را برای گوگل به خوبی توضیح دهید.

نتایج فعالیت های خود در راستای حل مشکلات را به صورت مستند برای گوگل ارسال کنید.

پس از ارسال درخواست، بین 1 روز تا 1 هفته طول می کشد تا توسط گوگل بررسی شود. پس از بررسی برای شما ایمیلی ارسال می گردد و جواب درخواستتان توسط گوگل داده می شود. دقت داشته باشید پس از ارسال درخواست، گوگل سرچ کنسول درخواست شما را تایید کند.

چه دلایلی باعث پنالتی شدن سایت توسط گوگل می شود؟

دلایل زیادی می تواند عامل پنالتی شدن سایت در گوگل شود که در این قسمت، ما همه آن ها را خدمتتان توضیح می دهیم. در نظر داشته باشید که هر عاملی که بر خلاف الگوریتم ها و یا با هدف دور زدن آن ها انجام شود، می تواند دلیل پنالتی شدن سایتتان شود. این دلایل می تواند به دلیل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، خرید بک لینک از سایت های دیگر، عدم کاربر پسند بودن سایت و … باشد.

User-generated spam

ربات های گوگل در صفحات سایتتان هرزنامه پیدا کنند.

Spammy free host

اکثر سایت هایی که در سرویس میزبانی وب رایگان شما قرار دارند اسپم هستند.

Structured data issue

نشانه گذاری های موجود در صفحات سایت شما برای گوگل نامفهوم و خارج از اطلاعات ساختار یافته آن است.

Unnatural links to your site

پیوند هایی غیر طبیعی، گول زننده و یا دستکاری شده در سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است.

Unnatural links from your site

پیوند هایی غیر طبیعی، گول زننده و یا دستکاری شده به سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است.

Thin content with little or no added value

از نظر گوگل بعضی از صفحات شما کیفیت و حجم بسیار پایینی دارند.

Cloaking and/or sneaky redirects

زمانی که صفحاتی که گوگل ایندکس می کند با صفحاتی که کاربران آن را میبینند و یا به آن هدایت شوند متفاوت باشد، پنالتی دریافت می کنید.

Pure spam

استفاده از تکنیک های خارج از دستور العمل های گوگل در صفحات سایت.

Cloaked image

تصاویری که در نتایج جستجو می باشد با تصاویری که در سایت به کاربران نمایش می دهید مغایر باشد دچار پنالتی می شوید.

Hidden test and/or keyword stuffing

وجود کلمات کلیدی و محتوای پنهان در صفحات سایت.

AMP content mismatch

وجود اختلاف بین نسخه amp سایت و نسخه کنونیکال آن.

Sneaky mobile redirects

زمانی که شما صفحات سایتتان را در دیوایس موبایل به صفحات دیگری هدایت کنید که ربات های گوگل نتوانند متوجه این مسئله شوند، پنالتی دریافت می کنید.

هنگامی که پیغام پنالتی را در سرچ کنسول خود مشاهده کردید، باید موارد بالا را در سایتتان بررسی کنید تا بتوانید علت این مشکل را هر چه سریع تر بفهمید و آن را حل کنید.

تفاوت میان manula actions و security issues

گزارشات این دو بخش بسیار به هم نزدیک هستند، ولی گاها به جای یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. در این بخش ما تفاوت میان این دو گزارش را خدمتتان توضیح می دهیم. گزارشاتی که در قسمت manual actions قرار دارند، صفحاتی هستند که برای کاربران مشکلی ایجاد نمی کنند، ولی توسط ربات های گوگل جریمه شده اند. اما مواردی که در قسمت security issues می باشند، درمورد هک شدن و یا ایجاد اختلال در سایت هستند.

منبع نوشتار : سایت ویکی دمی

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین