با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رفع خطاهای Page with Redirect در گوگل سرچ کنسول
عکس : رفع خطاهای Page with Redirect در گوگل سرچ کنسول

" Page with Redirect " به معنی «صفحه با تغییر مسیر» یک وضعیت کنسول جستجوی گوگل است. این بدان معنی است که برخی از صفحات شما ایندکس نمی شوند زیرا کاربران و خزنده هایی که وارد آنها می شوند به URL های دیگر هدایت می شوند. گوگل به جای آن URL مورد نظر را ایندکس می کند.

به گزارش سرویس اخبار برنامه نویسی سایت شات ایکس و به نقل از شات ایکس در بیشتر موارد، تغییر مسیر صفحات طبیعی است و هیچ خطری برای دید وب سایت شما ندارد. با این حال، اگر صفحه مهم و متعارفی را می بینید که به عنوان «صفحه با تغییر مسیر» گزارش شده است، باید به آن رسیدگی کنید.

چرا پیام Page with Redirect رخ می دهد؟

Googlebot
عکس : Googlebot

هنگامی که Googlebot در تلاش برای خزیدن یک صفحه خاص به صفحه دیگری هدایت می شود ظاهر می شود. این وضعیت می تواند در معرض خطر از دست دادن دید برای کلمات کلیدی باشد، به خصوص اگر URL تغییر مسیر داده شده در نظر گرفته شده باشد که نمایه شود و در نقشه سایت شما وجود داشته باشد.



برای رفع خطای Page with Redirect ، می توانید موارد زیر را امتحان کنید:



1- شناسایی URL های هدایت شده:

در GSC، به Index <- Pages بروید تا صفحات دارای تغییر مسیر را پیدا کنید.



2- Inspect URLs:

می توانید از ابزار بازرسی URL استفاده کنید



3-نوع تغییر مسیر را بررسی کنید:

با استفاده از ابزارهایی مانند Redirect Checker یا وضعیت HTTP تعیین کنید که آیا با تغییر مسیر 301 یا 302 سروکار دارید.



4- Remove Faulty Redirects:

در صورت نیاز، تغییر مسیرها را حذف یا تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده اند.



جلوگیری از مشکلات تغییر مسیر آینده:

اطمینان حاصل کنید که فقط تغییر مسیرهای ضروری تنظیم شده است. مرتباً تنظیمات تغییر مسیر و وضعیت نمایه سازی صفحات مهم در GSC را نظارت کنید.



تغییر مسیر به عنوان دلیلی برای وضعیت "صفحه با تغییر مسیر".

بازدیدکنندگان یک URL داده شده را به یک URL دیگر هدایت می کند. می توانید نحوه کار آنها را در مرورگر خود مشاهده کنید. هنگامی که صفحه شروع بارگیری می شود، URL آن به طور خودکار تغییر می کند و مرورگر محتوای صفحه نهایی را به جای آن نمایش می دهد.

هنگامی که مرورگر شما درخواستی را به سرور سایت ارسال می کند، سرور با یک کد وضعیت 3xx پاسخ می دهد، به این معنی که برای مشاهده محتوای مورد نظر باید به URL دیگری بروید. مرورگر شما بلافاصله از این دستورالعمل پیروی می کند، اغلب بدون اینکه شما متوجه شوید.

هنگامی که Googlebot سعی می کند از صفحه ای با تغییر مسیر بازدید کند، همین اتفاق می افتد. به سمت هدف هدایت می شود و نمی تواند محتوای صفحه اصلی را بخزد.

بنابراین Googlebot آن صفحه را به خط لوله نمایه سازی Google ارسال نمی کند. به جای آن صفحه هدف را می خزد و تصمیم می گیرد که آیا باید در فهرست ذخیره شود یا خیر.



وضعیت Page with Redirect چه زمانی عادی است؟

خطای Page with redirect در سرچ کنسول
عکس : خطای Page with redirect در سرچ کنسول

آنچه که درک آن مهم است این است که همیشه نیازی نیست صفحاتی را با وضعیت «صفحه با تغییر مسیر» اصلاح کنید. وجود آنها به این معنی است که صفحاتی در وب سایت شما وجود دارد که دیگر نمی خواهید آنها را به کاربران و Googlebot نشان دهید زیرا صفحات دیگر برای نمایش محتوای آنها مناسب تر هستند.

اجازه دهید چند نمونه از ریدایرکت هایی که برای سئو ی شما مفید هستند را به شما معرفی کنم



تغییر مسیرهای انجام شده در هنگام انتقال وب سایت

یک مثال خوب از انتقال وب سایت، انتقال URL های شما از پروتکل HTTP ناامن به HTTPS است که هم کاربران و هم Googlebot بیشتر از آن استقبال می کنند.

شما می‌خواهید که بازدیدکنندگان شما همیشه به نسخه مدرن HTTPS پایان دهند، و می‌خواهید گوگل در هنگام رتبه‌بندی روی آن تمرکز کند. تغییر مسیرها ابزار لازم برای دستیابی به این هدف هستند.



تغییر مسیر به عنوان راهی برای بهینه سازی محتوای تکراری

شما نمی توانید از تکرار محتوا در سایت خود جلوگیری کنید. برای مثال، صفحه اصلی شما ممکن است بیش از یک URL داشته باشد و در homepage.com و www.homepage.com در دسترس باشد.

از آنجایی که هدف گوگل ایندکس کردن تنها یک نسخه از همان محتوا است، شما باید صفحات تکراری خود را بهینه سازی کنید تا کنترلی بر آنچه در فهرست گوگل ختم می شود را داشته باشید.

یکی از راه های مقابله با محتوای تکراری این است که URL های تکراری را به نسخه معمولی محتوا هدایت کنید. همچنین زمانی که محتوای چندین صفحه را در یک صفحه ادغام می کنید، استفاده از تغییر مسیرها ایده خوبی است.

Google همچنان می‌تواند آن آدرس‌های اینترنتی اضافی را پیدا کند و از سرور شما درخواست دسترسی به آن‌ها را بدهد. اما به لطف تغییر مسیرها، فقط صفحاتی را که برای شما مهم هستند می خزد و فهرست می کند.



Page with Redirect چه زمانی مشکل دارد؟

دو نوع ریدایرکت می تواند باعث ایجاد مشکلات ایندکس در وب سایت شما شود. اول، تغییر مسیرهای کثیفی وجود دارد که به اشتباه ایجاد شده اند. در بخش بعدی توضیح خواهم داد که چگونه می توانید آنها را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنید.

کد وضعیتمعنیمورد استفاده

301تغییر مسیر دائمی

صفحه شروع دیگر برای شما مهم نیست. شما نیازی به فهرست بندی آن ندارید و می خواهید بازدیدکنندگان شما همیشه به صفحه نهایی هدایت شوند.

شما در حال انتقال وب سایت هستید.

302تغییر مسیر موقت

صفحه شروع هنوز برای شما مهم است و باید ایندکس شود. در حال حاضر، شما می خواهید بازدیدکنندگان شما به صفحه دیگری هدایت شوند.

شما به طور موقت از ارائه یک محصول خاص منصرف شده اید و آن را با یک معادل آن جایگزین می کنید.
دوم، تغییر مسیرهای موقتی وجود دارد که گوگل آنها را دائمی می داند. برای درک این موضوع، باید تفاوت بین ریدایرکت های 301 و 302 را بدانید.

به طور معمول، گوگل تغییر مسیر موقت را به عنوان نشانه ای برای حذف صفحه شروع از فهرست نمی بیند. پس از مدتی (ما دقیقاً نمی دانیم چه زمانی)، با این حال، شروع به برخورد با تغییر مسیرهای 302 مانند تغییر مسیرهای دائمی 301 می کند. در نتیجه، ممکن است برخی از صفحات مهم از فهرست حذف شوند.



چگونه وضعیت Page with Redirect را اصلاح کنیم؟

آیا مشکوک هستید که برخی از صفحات شما با وضعیت «صفحه با تغییر مسیر» نیاز به تعمیر دارند؟ اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه آنها را پیدا کنید.



چه داده هایی را می توانید از گزارش "Page with Redirect" استخراج کنید؟

گزارش Page with Redirect
عکس : گزارش Page with Redirect

می توانید لیست URL های هدایت شده را در کنسول جستجوی Google خود پیدا کنید.

ابتدا Index و سپس Pages را در نوار ناوبری سمت چپ انتخاب کنید تا گزارش نمایه سازی وب سایت خود را ببینید.



فیلتر کردن یا دانلود گزارش Page with Redirect
عکس : فیلتر کردن یا دانلود گزارش Page with Redirect

می توانید وضعیت را گسترش دهید تا لیست صفحات خود را با تغییر مسیرهای کشف شده و نموداری که نشان می دهد تعداد آنها در طول زمان تغییر کرده است را مشاهده کنید.

با کلیک بر روی نماد هرم می توانید URL ها را به یک پوشه یا دایرکتوری خاص فیلتر کنید. همچنین می‌توانید فهرست را صادر کرده و آن را به‌عنوان صفحه‌گسترده در گوشه سمت راست بالا دانلود کنید.



بررسی وضعیت صفحه با کلیک روی نماد ذره بین
عکس : بررسی وضعیت صفحه با کلیک روی نماد ذره بین

می توانید با نشان دادن مکان نما به سمت آن و انتخاب نماد ذره بین که ابزار بازرسی URL را راه اندازی می کند، نگاه دقیق تری به هر URL بیندازید.



ابزار تست و بازرسی URL
عکس : ابزار تست و بازرسی URL

از آنجایی که Googlebot نمی تواند صفحه را بخزد، و هر زمان که تلاش می کند، به صفحه دیگری ارسال می شود، گزینه Live Test داده ها را در URL هدف نهایی به شما نشان می دهد.

با این حال، ابزار بازرسی URL آدرس صفحه نهایی و آزمایش شده را نشان نمی دهد.



چگونه اشتباهات ریدایرکت را در کنسول جستجوی گوگل پیدا کنیم؟

فیلتر وضعیت بر اساس صفحات موجود در نقشه سایت
عکس : فیلتر وضعیت بر اساس صفحات موجود در نقشه سایت

حال، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه آدرس‌هایی را که نباید کاربران را به مکان دیگری هدایت کنند و از فهرست خارج شوند، شناسایی کنیم. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که صفحات آسیب دیده را فقط به صفحاتی که در نقشه سایت شما ارسال شده اند فیلتر کنید.

می توانید این کار را در گوشه سمت چپ بالای گزارش انجام دهید.



ابزارهایی برای بررسی تغییر مسیرهای شما

هنگامی که هرگونه تغییر مسیر معیوب را پیدا کردید، می توانید بررسی کنید که آنها بازدیدکنندگان شما را به کجا ارسال می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL را در مرورگر خود کپی کنید، و خواهید دید که چگونه به طور خودکار به یک آدرس دیگر تغییر می کند.

برای تعیین اینکه آیا با تغییر مسیر 301 یا 302 سر و کار دارید، از یکی از ابزارهای زیر استفاده کنید:



راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت

اگر می‌خواهید صفحه‌هایی با وضعیت «صفحه با تغییر مسیر» در فهرست Google گنجانده شوند، باید ریدایرکت‌های معیوب را حذف کنید.

با این حال، این یک راه حل موقت است که به سوال منشأ آنها پاسخ نمی دهد. بدون بررسی بیشتر آن در طول یک ممیزی فنی سئو ، شما این خطر را دارید که مشکل در آینده بازگردد.



خلاصه مطالب کلیدی مقاله



1- گوگل صفحاتی را که به URL های دیگر هدایت می شوند ایندکس نمی کند.



2- داشتن وضعیت «Page with Redirect» در کنسول جستجوی Google شما، در بیشتر موارد، یک چیز طبیعی است که به دید وب سایت شما آسیبی نمی رساند.



وضعیت «Page with Redirect» زمانی که:

  • این برای صفحاتی اعمال می شود که باید برای بازدیدکنندگان شما قابل دسترسی باشد،

    ,

  • Google با تغییر مسیرهای موقت 302 شما به عنوان تغییر مسیرهای 301 دائمی رفتار می کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین