با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل در سال گذشته آزمایش‌های فناوری خودران اتومبیل خود را 4 برابر افزایش داده است
عکس : خودروی اپل

پروژه سری و مخفیانه خودروی اپل حدود شش سال درحال توسعه بوده، اما تاکنون چیز زیادی از آن، حداقل به‌صورت عمومی، منتشر نشده است.

حالا براساس سوابقی که توسط غول فناوری به یک آژانس کالیفرنیایی ارائه شده است، ظاهراً اپل سال گذشته میلادی آزمایش‌های خود در این زمینه را افزایش داده و در مقایسه با سال 2022، مسافت آزمایش‌شده با این سیستم در جاده‌های عمومی را تقریباً چهار برابر کرده است. نسبت به سال 2021 نیز این میزان بیش از 30 برابر افزایش یافته است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو براساس گزارش Wired، این داده‌ها از دسامبر 2022 تا نوامبر 2023 را شامل می‌شوند و اکثر آزمایش‌های اپل در نیمه دوم این دوره انجام شده است. قابل ذکر است که آزمایش‌های فناوری خودروی اپل در ماه اوت به اوج خود رسیده و غول فناوری در آن زمان حدود 135 هزار کیلومتر را پوشش داده است.

تمرکز جدی‌تر اپل بر توسعه سیستم خودران اتومبیل‌ها

اپل مجوز انجام آزمایش فناوری خودران خود در جاده‌های عمومی کالیفرنیا را دریافت کرده، اما شرط لازم این است که یک راننده پشت فرمان نشسته باشد.

شرکت‌های توسعه‌دهنده پلتفرم‌های خودران با انجام این آزمایش‌ها می‌توانند داده‌های بیشتری درباره فناوری خود جمع‌آوری کنند و همچنین از نظر شیوه مدیریت آن‌ها به اطلاعات جدیدی دست یابد. طبق گزارش قبلی بلومبرگ، خودروی اپل احتمالاً در سال 2028 عرضه می‌شود.

درحال‌حاضر شرکت‌های دیگری ازجمله Waymo متعلق به آلفابت و Zoox متعلق به آمازون نیز مجوز ایالتی انجام آزمایش فناوری خودران خود را دریافت کرده‌اند و ظاهراً این کار را بدون راننده انجام می‌دهند. همچنین ایالت کالیفرنیا فقط به دو شرکت Waymo و شرکت تحویل مستقل Nuro اجازه داده تا فناوری خودران خود را در کالیفرنیا مستقر کند.

نکته قابل‌توجه اینکه مجموع آزمایش‌های انجام‌شده اپل بسیار کمتر از سایر توسعه‌دهندگان فناوری خودران پیشرفته است. به‌ عنوان مثال، میزان آزمایش‌های همراه با راننده شرکت Waymo حدود 3.7 میلیون مایل بوده و فناوری این شرکت 1.2 میلیون مایل بدون راننده آزمایش شده است.

این شرکت همچنین فناوری خود را 1.6 میلیون مایل دیگر همراه با سرنشین تست کرده. Waymo همچنین یک سرویس بدون راننده در فونیکس دارد و درحال آزمایش فناوری خود در آستین تگزاس است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین