با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پتنت جدید اپل از طریق فناوری تشخیص کاربر امکان شخصی‌سازی تجربه رانندگی را فراهم می‌کند
عکس : خودرو اپل

بر اساس شنیده‌ها شرکت اپل سرگرم توسعه یک پروژه خودرویی است که قرار است در سال 2026 عرضه شود. پتنت اخیر غول کوپرتینویی در زمینه خودروهای هوشمند، توجهات بسیاری را به سوی خود جلب نموده است.

آخرین پتنت اپل تحت عنوان سیستم قابل سفارشی‌سازی (Customizable System) نشان‌دهنده سیستم پیشرفته‌ای است که از طریق شناسایی هویت کاربر، تجربه استفاده از خودرو را شخصی‌سازی نموده و این موضوع در واقع گامی مهم در راستای نوآوری خودروهای هوشمند قلمداد می‌شود.

این سیستم با هدف ارتقاء امنیت، ارائه تنظیمات آسان شخص‌سازی شده نظیر تنظیمات صندلی، تنظیم رسانه و کنترل آب و هوا از اطلاعات مختلف کاربر مانند تشخیص چهره، اثرانگشت و بیومتریک‌های صوتی بر اساس موقعیت مکانی سرنشین داخل وسیله نقلیه استفاده می‌کند.

ادغام این سیستم با دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل به آن امکان می‌دهد تا وجود دستگاه‌ها، وسایل و حیوانات خانگی رها شده را به سرنشینان خودرو یادآوری کند. پیشرفت اپل در بخش خودرو نسبت به رقبایی نظیر هواوی و شیائومی کندتر بوده است. اما پتنت اخیرا ثبت شده توسط اپل بر تعهد این شرکت برای دستیابی به جایگاه ویژه در توسعه وسایل نقلیه هوشمند تاکید دارد.

با این‌حال بایستی به این نکته مهم توجه داشت که کلیه فناوری‌های ثبت شده به محصولات مصرفی تبدیل نمی‌شوند. همچنین اپل در سال گذشته موفق به ثبت پتنت مربوط به سانروف هوشمند شد. این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت‌های کمپانی در پروژه توسعه خودروهای الکتریکی است.

پروژه Apple Car با مشکلاتی مواجه شده و این موضوع موجب ایجاد شک و تردیدهایی در جدول زمانی مربوط به پروژه شده است. بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها این محصول در سال 2026 عرضه خواهد شد.

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو پیش‌بینی می‌کند که اپل به منظور حضور قدرتمندتر در بازار خودرو احتمالا خریدهایی را مد نظر قرار خواهد داد. با وجود عدم قطعیت‌ها و تاخیرهای احتمالی کماکان بسیاری از پیش‌بینی‌ها از تصمیم اپل برای ورود به بازار خودرو حکایت دارند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین