با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قابلیت پشتیبانی از Passkey در اختیار کاربران اندرویدی واتس‌آپ قرار گرفت
عکس : قابلیت پشتیبانی از Passkey

گوگل طی هفته گذشته اعلام کرد که کلید عبور ( Passkey ) به روش پیش‌فرض برای احراز هویت کاربران این شرکت در اکانت‌های شخصی آنها تبدیل می‌شود. همچنین غول جستجوگر اعلام کرد که پشتیبانی از Passkey به تدریج رو به گسترش بوده و در ادامه فهرستی از اسامی چند شرکت که پیش‌تر ویژگی Passkey را در برنامه‌ها و وبسایت‌های خود فعال نموده‌اند؛ منتشر کرد.

در این میان اعلام شد که واتس‌آپ از جمله شرکت‌هایی است که به‌زودی قابلیت پشتیبانی از Passkey را به سرویس خود اضافه می‌کند.

این موضوع، صحت گزارش‌های پیشین مبنی بر تست قابلیت مذکور توسط کاربران بتا واتس‌آپ و ارتباط آن با سرویس مدیریت پسورد گوگل را مورد تائید قرار می‌دهد. امروز واتس‌آپ بالاخره به‌طور رسمی از پشتیبانی Passkey برای کاربران اندرویدی خود خبر داد. بدین‌ترتیب اکنون کاربران نسخه اندرویدی واتس‌آپ به منظور بازگشایی قفل اکانت‌های خود می‌توانند از متد لاک اسکرین دستگاه نظیر چهره، اثرانگشت یا پین استفاده کنند.

واتس‌آپ پیش از این ویژگی‌های احراز هویت دو مرحله‌ای آپشنال مبتنی بر پین و قفل اثرانگشت را پیاده‌سازی کرده بود. بدین‌ترتیب این ویژگی‌ها پس از گذشت مدت زمان مشخصی که پیش‌تر توسط کاربران تعیین شده بود؛ به‌صورت خودکار فعال می‌شدند.

این روش احراز هویت از برنامه حذف نخواهد شد؛ بلکه اکنون Passkey نیز در کنار آن قرار گرفته و یک لایه امنیتی مضاعف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه خبر پشتیبانی از Passkey توسط کمپانی به‌صورت عمومی اعلام شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این ویژگی در آخرین نسخه پایدار برنامه یعنی v2.23.20.76 هنوز فعال نشده است. با این‌حال افرادی که پیش‌تر در برنامه بتا واتس‌آپ ثبت‌نام کرده‌اند؛ بی‌تردید اکنون در آخرین نسخه بتا برنامه با شماره ورژن v2.23.21.12 به این ویژگی دسترسی دارند.

فرآیند ثبت‌نام به شکلی سریع و آسان قابل انجام است؛ چرا که از متد لاک اسکرین استفاده می‌شود. کاربران در گذشته نیز از این روش در گوشی‌های هوشمند خود بهره‌برداری نموده‌اند.

بعلاوه کاربران از طریق این فرآیند ثبت‌نام متوجه خواهند شد که Passkey جدیدا ایجاد شده آنها در ابزار مدیریت پسورد (Password Manager) گوگل ذخیره‌سازی می‌شود. این موضوع، استفاده از Passkey در سایر دستگاه‌های متصل به حساب‌کاربری گوگل را ممکن می‌سازد.

در حال حاضر مشخص نیست که به‌روزرسانی حامل این ویژگی برای نسخه پایدار اپلیکیشن واتس‌آپ دقیقا چه زمانی منتشر خواهد شد. همچنین در خصوص امکان ارائه این ویژگی به‌صورت مرحله به مرحله و از طریق سرور نیز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین