با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
انهدام باند اسکیمینگ تحت عنوان سوپر مارکت در شهر کرج
عکس : اسکیمینگ

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "رسول جلیلیان" در تشریح این خبر گفت: چندین نفر از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و مدعي شدند در حالي که کارت عابر بانک ايشان در اختیار خودشان بوده از حسابشان مبالغي به صورت خرید و انتقال وجه برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت : در بررسي هاي اوليه مشخص شد که برداشت ها در قالب خرید از دستگاه کارت خوان و انتقال کارت به کارت از دستگاه خودپرداز به روش اسکيمينگ از حساب بانکی شکات برداشت شده است. لذا تيم ويژه اي تشکيل و پرونده در دستور کار مامورين اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقیات از شکات پرونده و بررسی پرینت حساب بانکی مالباختگان، محل کپی کارت های بانکی در هایپرمارکتی در شمال غرب شهر کرج شناسایی، با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي و تحقیقات محسوس و نامحسوس میدانی متهمین و محل و مخفیگاه وی مورد شناسایی قرار گرفت، با هماهنگي انجام شده با مرجع قضايي 3 نفر متهمین پرونده دستگیر , ادوات جرم از آنها کشف و ضبط گردید.

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات و اعتراف متهمین به بزه انتسابی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان ساخت: با انجام اقدامات فني و تخصصی مشخص گردید، متهمین با اجاره یک سوپرمارکت، پس از اخذ کارت بانکی شهروندان جهت پرداخت وجه خرید کالا، اقدام به کپی کارت های بانکی به صورت مخفیانه می نموده اند، که تاکنون بیش از 500 کارت عابربانک توسط متهمین کپی و تاکنون 170 شاکی شناسایی شده اند و پرونئده جهت شناسایی سایر شکات در دست اقدام می باشد.

رئیس پلیس فتا استان البرز به جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه از شهروندان خواست: در زمان پرداخت وجه خرید و خدمات، از در اختیار قرار دادن کارت های بانکی و رمز به متصدی فروش جداً خودداری نمایند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین