با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
زورگیری سایبری، تهدیدی بالقوه در بازی های آنلاین برای کودکان
عکس : زورگیری سایبری در بازی های آنلاین کودکان

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی بیان داشت: زورگیری یا قلدری سایبری به‌دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، مثلا ظاهر افراد، نژاد، مذهب و جنسیت کاربران، که دختران بیش از پسران قربانی آزار و اذیت در فضای سایبری هستند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ دوم"یوسف شاکری" در تشریح این خبر بیان داشت: مهمترین موضوع در فضای مجازی حفظ امنیت کودکان و نوجوانان است که بخش زیادی از آن باید توسط خود کاربر مدیریت شود و بازی های آنلاین نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

وی افزود: زورگیری سایبری یکی از تهدیدات بالقوه بازی های اینترنتی و آنلاین است که به عنوان تهدید، آزار و اذیت با ارسال پیام های آزاردهنده، ارسال تصاویر و ویدئوهایی ناخوشایند برای کودک یا نوجوان توسط کودک یا نوجوانی دیگر در بستر اینترنت و دیگر فناوری‌های ارتباطی مانند تلفن‌های همراه شناخته می شود.

سرهنگ شاکری ادامه داد: از جهات مختلف، زورگیری سایبری می تواند وخیم‌تر، شدیدتر و خطرناک‌تر از زورگیری‌های سنتی باشد. لذا اگر نسبت به این مساله که فرزندتان قربانی زورگیری سایبری شده مشکوک هستید، این شک را نادیده نگیرید.

این مقام انتظامی توصیه کرد: والدین عزیز ضمن آگاهی بخشیدن به فرزندان خود نسبت به موضوع زورگیری سایبری، درخصوص فعالیت‌های اینترنتی آنان حساس بوده و با فناوری و شبکه‌های ارتباطی که فرزندانتان از آنها استفاده می کنند، آشنا باشید؛ از فرزندان خود درخواست ننمایید تا هرگونه پیام دریافتی نامناسب و زننده را به اطلاع شما برسانند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی متذکر شد که در صورت مواجهه کاربران اینترنتی بخصوص کودکان و نوجوان با هرگونه تهدید سایبری، می توانند با شماره 096380 تماس حاصل نمایند و از تخصص،تجربه و مهارت کارشناسان پلیس فتا جهت رفع مشکل خود کمک بگیرند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین