با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
امروز، آخرین فرصت ثبت‌نام در طرح "کارورزی ملی رایان"
عکس : کارورزی ملی رایان

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال با همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت ارتباطات در راستای پرورش نیروی انسانی مدیر، راهبر، جامعه‌نگر، آینده‌نگر و موثر برای تحول در حوزه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، طرح کارورزی ملی رایان را برگزار می کند.

براساس اعلام این ستاد، شرکت‌کنندگان طرح کارورزی ملی رایان ، فرصت مواجهه با چالش‌های واقعی و مسائل راهبردی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را خواهند داشت. کسب تجربه کاری ماموریت محور در بخش‌های مختلف خصوصی، دولتی و بین‌المللی از دیگر اهداف این طرح است و البته حقوق شرکت‌کنندگان هم بر اساس رزومه و متناسب با میانگین پرداختی بخش خصوصی، واریز خواهد شد.

هدف این طرح پرورش نیروی انسانی مدیر، راهبر، جامعه‌نگر، آینده‌نگر و موثر برای تحول در حوزه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. مخاطبان طرح از میان نخبگانی که دارای سابقه تحصیلات مرتبط و تجربه کاری تخصصی متناسب در حوزه‌های مرتبط با تحول دیجیتال باشند با روش‌های جستجوگرایانه توسط کارگروه خبره با ارزیابی‌های چندوجهی و بر اساس سازوکار مصوب در کارگروه سیاست‌گذاری برگزیده خواهند شد.

برگزیدگان یک دوره توانمندسازی و کارورزی حرفه‌ای تمام وقت به مدت 22 ماه در ارتباط با چالش‌های واقعی کشور در داخل و خارج مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را طی خواهند کرد.

انتخاب افراد و دوره توانمندسازی به‌گونه‌ای است که لایه‌های مختلف بخش دولتی (ملی و محلی)، بخش خصوصی و حوزه بین‌الملل فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال را پوشش می‌دهد.

از ویژگی های طرح کارورزی ملی رایان می‌توان به مدیریت دانش و تجربه اندوخته گذشته کشور و انتقال به نسل بعدی، یادگیری از تجربیات گذشته طرح‌های پرورش نیروی انسانی در کشور و همچنین نمونه های موفق جهانی، آموزش در حین کسب تجربه با محوریت درگیر شدن با چالش های واقعی و همچنین شبکه سازی در حین پرورش با تاکید بر یادگیری تیمی اشاره کرد.

طرح تربیت راهبران تحول دیجیتال بر اساس جامعیت یادگیری‌ها از حوزه‌های مختلفی همچون بخش خصوصی و بخش حاکمیتی، لایه سیاست‌گذاری، لایه تنظیم گری و لایه اجرایی، ناظر به اجزا و لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات، نگاه محلی، نگاه ملی و نگاه بین المللی و همچنین تحلیل ابعاد فناوری، اقتصادی، حکمرانی و فرهنگی-اجتماعی، طراحی شده‌است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان و وجدان شرایط شرکت در این طرح تنها تا روز ۲۴مرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات و آگاهی از جزئیات طرح کارورزی ملی رایان به نشانی Rayan-bmn.ir مراجعه کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین