براساس اطلاعات درج شده در گزارش بازار محصولات نانوساخت ایران در سال ۱۴۰۰، «شیرآلات بهداشتی» بیشترین سهم را در لیست ۱۵ محصول پرفروش نانو در سال ۱۴۰۰ داشته است. پس از آن «نانوکاتالیستهای خودرو» و «نانوکاتالیستهای نفت و گاز» قرار دارد. «کاشی ساختمان» محصول بعدی در این لیست است.
با توجه به سهم بالای نانوپوشش در میان فناوریهای توسعه یافته در حوزه نانو، قرار گرفتن شیرآلات بهداشتی و کاشی ساختمان در میان این لیست دور از انتظار نیست، محصولاتی که پوششهای نانویی در تولید آنها استفاده شده است. بررسیهای انجام شده روی حجم فروش، صادرات و تعداد شرکتهای حوزه فناورینانو نشان میدهد که صنعت نانوپوشش بیشترین تعداد شرکت را در ایران داشته و حجم صادرات محصولات مربوط به این حوزه نیز بیشتر از حوزههای دیگر است.
در لیست پرفروشترینهای سال ۱۴۰۰، شیشه رفلکس و لوله و اتصالات نیز دیده می شود که به نظر میرسد سهم محصولات ساختمانی در این لیست قابل توجه باشد.
لازم به ذکر است، کل بازار فناورینانو تولید داخل ۲۰۳۴۶۲ میلیارد ریال بوده است که از این میزان ۹۳ درصد یعنی ۱۸۹۲۶۶ میلیارد ریال مربوط به بازار داخلی و ۷ درصد یعنی ۱۴۱۹۵ میلیارد ریال بازار صادراتی بوده است. ارزش دلاری حجم فروش محصولات نانوساخت ایران در سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸۸٫۵ میلیون دلار بوده است. این میزان با احتساب نرخ برابر قدرت خرید (PPP) معادل ۴۴۱۶ میلیون دلار میشود.