با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیا علم پزشکی تحت تاثیر فناوری‌های رباتیک قرار می‌گیرد؟
عکس : علم پزشکی ، فناوری‌های رباتیک
.
حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر فناوری‌های رباتیک در آینده علوم پزشکی، اظهار کرد: به‌طورکلی بسیاری از فناوری‌های نوینی که در حال ظهور است، وضعیت شغلی افراد را در آینده تغییر خواهد داد.

وی افزود: با توجه به این مسئله قطعاً رباتیک نیز تأثیرات بسیاری در آینده خواهد داشت و یکی از آن‌ها کاهش میزان گرایش به علم پزشکی در بین رشته‌های دانشگاهی است.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: درواقع با گسترش یافتن فناوری ماشین‌آلات هوشمند و توسعه ربات‌های جراح و درمان‌گر، شغل پزشکی در آینده کاملاً تغییر خواهد یافت.

وی تاکید کرد: علاوه بر این موارد وجود ربات‌هایی که می‌توانند در زمینه داروسازی فعالیت کنند قطعاً وضعیت فعلی علم پزشکی را تغییر خواهد داد و به موجب توسعه علم رباتیک در پزشکی، گرایش به این حوزه نیز تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

شهبازی در رابطه با رشته‌های مورد توجه آیندگان، گفت: درحال‌حاضر علم تولید فناوری و تجهیزات پزشکی که در گرایش مربوط به مهندسی پزشکی قرار دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه رشته‌هایی مانند مهندسی پزشکی در حال پیشی گرفتن از رشته‌های اصلی پزشکی هستند و قطعاً بشر در آینده به سمت خودکارسازی و اتوماسیون خدمات درمانی حرکت می‌کند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: با توجه به این مسئله امیدواریم در ایران نیز با رشد فناوری‌های رباتیک شاهد توسعه صنعت پزشکی باشیم.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین