با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کامل‌ترین ربات انسان‌نمای چین رونمایی شد
عکس : ربات انسان‌نمای چینی

اولین ربات انسان‌نما ی همه‌کاره و چند ‌منظوره چین از تحرک چند وجهی پشتیبانی می‌کند و دارای یک تنه بسیار بیونیک و کنترل حرکت انسانی با قابلیت ادراک و تعامل است.

به گزارش سرویس اخبار ربات سایت شات ایکس و به نقل از ایسنا اولین ربات انسان‌نمای همه‌منظورهچین در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی ۲۰۲۴ در شانگهایچین رونمایی شد.

این ربات انسان‌نما موسوم بهچینگ‌لانگ(Qinglong) با قد ۱۸۰ سانتی‌متر پس از پیروی از دستورالعمل‌های صوتی کارکنان، کارهای تمیزکاری و مرتب کردن یک میز را انجام داد.

این ربات که توسط مرکز نوآوری رباتیک انسان‌نما در شانگهای ساخته شده است، دارای کنترل حرکتی شبیه به انسان است و می‌تواند به شکل پایدار در شیب‌ها راه برود.

ژو بین، مدیرکل مرکز نوآوری شانگهای گفت: ما فناوری کامل مربوط به ربات‌های انسان‌نما را به شکل منبع‌باز در اختیار عموم قرار داده‌ایم.



بدنه بسیار بیونیک و کنترل حرکت انسانی

ژو اضافه کرد: در ۵ تا ۱۰ سال آینده یا حتی بیشتر، کاربردهای بیشتری در زمینه‌هایی مانند خدمات خانگی و مراقبت‌ها با ربات‌های انسان‌نما امکان‌پذیر خواهد بود.

چینگ‌لانگ که دارای یک بدنه بسیار بیونیک و کنترل حرکت انسانی است، از تحرک چند وجهی، ادراک، تعامل و قابلیت دستکاری پشتیبانی می‌کند.

این ربات با ۴۳ درجه آزادی فعال به حداکثر گشتاور اتصال ۴۰۰ نیوتن‌متر و تا ۴۰۰ ترا عملیات در ثانیه قدرت محاسباتی دست یافته است.


سریع راه رفتن چینگ‌لانگ

این ربات می‌تواند سریع راه برود و خیلی چابک قادر به اجتناب از موانع و رد کردن آنهاست.

جیانگ لی دانشمند ارشد مرکز ملی نوآوری شانگهای می‌گوید: با توجه به اینکه امسال سال اژدهاست، ما ربات انسان‌نما ی خود را چین گ‌لانگ به معنای اژدهای سبز در زبان چین ی نام نهادیم و یک جامعه منبع‌باز برای رباتیک انسان‌نما راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: هدف ما از طریق منبع‌باز، معرفی مدل جدیدی از ربات‌های انسان‌نماست که هر کدام از آنها به نام یکی از حیوانات افسانه‌ای چین ی نام‌گذاری شوند تا جامعه نوآوری منحصر به فرد ربات‌های انسان‌نما در چین را پرورش دهیم.


توانایی‌های چینگ‌لانگ

در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی ۲۰۲۴ از ربات انسان‌نما ی چین گ‌لانگ خواسته شد که نان و میوه را جداگانه بچیند و این ربات پاسخ داد: سلام، من نان و میوه را جداگانه می‌چینم.

این ربات انسان‌نما با استفاده از انگشتان فولادی خود، تکه‌ای از نان نرم را برداشت و داخل سبد روی میز گذاشت.

گفتنی است که چین گ‌لانگ با سرمایه ثبت شده ۱۴۰ میلیون دلار توسعه یافته است.

این ربات همه‌کاره منبع‌باز یکی از جدیدترین نوآوری‌هایی است که در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی ۲۰۲۴ رونمایی شد.

این کنفرانس که با ۵۰۰ غرفه شامل غرفه غول‌های جهانی مانند تسلا و مایکروسافت که بیش از ۱۵۰۰ محصول نوآورانه را به نمایش گذاشته‌اند، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و امروز آخرین روز برگزاری آن است.

کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در سال جاری با هدف ایجاد همکاری بین‌المللی و سکوهای مبادله شامل باز بودن، فراگیر بودن و مشارکت برابر، پیشبرد حکمرانی جهانی هوش مصنوعی و توسعه یک فضای باز، منصفانه و مکانیزم حکمرانی موثر بر موضوع «حکمرانی هوش مصنوعی برای خوبی و برای همه» تمرکز دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین