با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
حداقل دستمزد در کدام کشورها بیشتر است؟
عکس : اینفوگرافیک | حداقل دستمزد در کدام کشورها بیشتر است؟
.

آمارهای جهانی نشان می‌دهند کشور لوکزامبورگ با پرداخت حداقل دستمزد ماهیانه ۲۱۴۰ دلار بالاترین رتبه جهان را در این حوزه به دست آورده و پس از آن استرالیا با ۲۰۲۲ دلار و هلند با ۱۸۹۵ دلار قرار دارند.



به گزارش سرویس اخبار علمی سایت شات ایکس و به نقل از العین این ارقام، پس از کسر مالیات و تبدیل به دلار آمریکا، بیانگر میزان دستمزد تمام‌وقت یک کارگر در این کشورها می‌باشند.

آمارهایی که ویژوال کپیتالیست منتشر کرده نشان می‌دهد که کشورهای توسعه‌یافته به دلیل هزینه‌های بالای زندگی، نیازمند پرداخت دستمزد حداقلی بالاتری به شهروندان خود هستند.

به عنوان مثال، در کشورهایی مانند نیوزیلند و ایرلند، حداقل دستمزد به ترتیب ۱۸۶۶ و ۱۷۵۳ دلار است که این کشورها را در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌دهد.

همچنین بریتانیا، آلمان،‌ آمریکا و کانادا به ترتیب با ۱۷۰۵، ۱۵۹۴، ۱۵۵۰ و ۱۵۴۵ دلار در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

از نظر میزان افزایش دستمزد، دو کشور آرژانتین و ترکیه رکورددارند و هر دو نسبت به ژانویه ۲۰۲۲ حداقل دستمزد را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ترکیه با بحران ارزی دست و پنجه نرم می‌کند و لیر ترکیه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

این مسئله سبب افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی و فشار اقتصادی بر مردم این کشور شده است. بر اساس نظرسنجی‌ای که در سال ۲۰۲۲ انجام شد ۷۰ درصد مردم ترکیه با مشکلات مالی برای خرید مواد غذایی مواجه هستند.

در آرژانتین نیز، که دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی به شمار می‌رود، تورم بسیار بالاست. دولت این کشور در پاسخ به این بحران، سه افزایش دستمزد حداقلی را در طول سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است تا بتواند به نوعی به کاهش فشار اقتصادی بر شهروندان خود کمک کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین