با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رایانه کوانتومی چین و ارائه خدمات به کاربران جهانی
عکس : رایانه کوانتومی چین
.

زاویه؛ به نقل از CGTN، مقامات محلی دولت چین اعلام کردند که «Origin Wukong»، نسل سوم رایانه‌های کوانتومی ابررسانای چین، از زمان راه‌ اندازی و آغاز ارائه خدمات در تاریخ ۶ ژانویه تا کنون بیش از ۳۰ هزار عملیات محاسباتی کوانتومی را برای کاربران اقصی نقاط جهان تکمیل کرده است.



بر اساس اعلام مرکز تحقیقات مهندسی محاسبات کوانتومی آنهویی (Anhui Quantum Computing Engineering Research Center)، تعداد دفعاتی که کاربران بیش از ۶۰ کشور در سرتاسر جهان به این رایانه کوانتومی دسترسی یافته‌اند، تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، مورخ ۱۵ ژانویه، از مرز ۳۵۰ هزار بار فراتر رفته است. تحقیقات این مرکز نشان می‌دهد که کاربران ایالات متحده آمریکا، در صدر مراجعان خارجی این سیستم قرار دارند.

رایانه کوانتومی «Origin Wukong» از سوی شرکت فناوری محاسبات کوانتومی اوریجین (Origin Quantum Computing Technology) یا «Hefei» با مسئولیت محدود در استان آنهویی در شرق چین به بهره‌برداری رسیده است. در این سیستم کوانتومی، تراشه ابررسانای بومی «Wukong» با توان ۷۲ کیوبیت به کار رفته است.

این دستاورد بزرگ فناورانه، جدیدترین و پیشرفته‌ترین رایانه‌ کوانتومی ابررسانای چین با قابلیت برنامه‌ریزی و تحویل است. دولت چین در طول سال‌های اخیر و با آگاهی از اهمیت محاسبات کوانتومی در آینده فناوری جهان، حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه را به شکل چشمگیری افزایش داده است

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین