نسخه ۹۹۷ پورشه 911GT3 هم یکی از این مدلهای موفق به شمار میرفت و هماکنون بازار دستدوم خوبی دارد اما این نسخه بهخصوص از آن بهراحتی به فروش نمیرسد. شاید بپرسید چرا؟
دلیل آن قیمت ۲ میلیون دلاریاش است! بله، ۲ میلیون دلار آمریکا.
به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خبرآنلاین و به نقل از پدال، حال ممکن است بپرسید این 911GT3 در ازای پرداخت مبلغ چند میلیون دلاریاش، چه امکانات خاص و ویژهای را در اختیار راننده قرار میدهد؟ این خودرو که با وجود ۱۷ سال عمر خود تنها ۲۵,۶۲۵ کیلومتر کارکرد دارد با شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و هیچ مشکل مکانیکی و الکترونیکی ندارد.
اما تمیز بودن یک خودرو دلیل کافی برای قیمت بالایش نیست. متاسفانه حتی پیشرانه آن هم استاندارد است؛ پس چرا باید کسی پرداخت ۲ میلیون دلاریاش را توجیه کند؟
پاسخ این سوال به بدنه بیرونی باز میگردد؛ جایی که «ریچارد اورلینسکی»، مجسمهساز فرانسوی و هنرمند نئوپاپ، هنر خود را نشان داده است. او با صرف ۵۰۰ ساعت زمان روی طرح بدنه متمایز این 911GT3، بیش از ۱۰ لایه رنگ خاکستری و ۱۱ لایه رنگ زرد کار کرده است. الگوهای طرح بدنه بر پایه طرحهای پیشین این هنرمند اروپایی انجام شده و امضای شخصی او نیز در بخش عقب خودرو نقش بسته است.
متاسفانه برای خریدارانی که با اورلیسنکی آشنایی ندارند و منتظر ارتقای بخش فنی این خودرو هستند، گزینههای چندانی وجود ندارند چون این خودرو از هیچگونه ارتقای مکانیکی و موتوری بهرهمند نشده و مانند تمام نسخههای عادی 911GT3 به یک پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر تخت مجهز شده است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. شاسی خودرو و تمام اجزای سیستم فنربندی هم استاندارد هستند و بهجز تواناییهای یک نمونه عادی GT3، چیز اضافه را به راننده ارائه نمیکنند.