با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آشنایی با ابرخودرو فوق قدرتمند پورشه میشن ایکس در نمایشگاه خودرو IAA 2023 مونیخ
عکس : پورشه میشن ایکس
.

خرداد ماه بود که پورشه از طرح انقلابی خود به نام میشن ایکس رونمایی کرد. این مدل درواقع جایگزینی برای پورشه 918 خواهد بود و این شرکت آلمانی رویا دارد تا میشن ایکس سریع‌ترین ابرخودرو الکترونیکی در جهان شود.



خودرو پورشه 918 اسپایدر در سال 2018 به بازار عرضه شد، این خورو در زمان خود به عنوان رقیبی برای مک لارن P1 و فراری لافراری شناخته می‌شد. این خودروی هیبریدی پلاگین می‌توانست قدرتی برابر با 652 کیلووات و گشتاوری معادل 944 پوند فوت تولید کند. خودروی پورشه 918 اسپایدر در مدت زمان 2.7 ثانیه، 0 تا 62 مایل بر ساعت را طی می‌کرد.

پورشه پس از ارائه کانسپت جدید خود اشاره کرد که شرکت قصد دارد یکی از سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای را بسازد که وارد پیست نوربرگ رینگ Nordschleife می‌شود. این عنوان اکنون متعلق به کمپانی مرسدس AMG One است که در 6 دقیقه و 35.18 ثانیه مسیر 12.94 مایلی را به پایان رساند.

این خوردو طلایی از چرخ‌های 21 اینچی، طراحی کابین با سقف شیشه‌ای گنبدی که دید بیشتری به راننده می‌دهد و فرمان خلبانی باعث می‌شود این خودرو پرقدرت سر پیچ‌های تند، فرمان‌پذیری بالایی داشته باشد.



اطلاعاتی از قدرت موتور این خودرو در دست نیست ولی خودرو یک طراحی مدرن دارد، چراغ‌های LED عقب، طراحی چراغ‌های عمودی جلو، صندلی‌های هوشمند و قابل تنظیم و همچنین کنسول لمسی که قدرت مدیریت تمام بخش‌های خودرو را به شما می‌دهند، از جمله عناصر زیبا و ظریف به کار رفته در میشن ایکس هستند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین