با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
عرضه بازی Halo برای کنسول پلی استیشن 5؛ آیا این رویا بالاخره به حقیقت می‌رسد؟
عکس : بازی Halo

گزارش که به تازگی از سوی یکی از منابع خبری معتبر منتشر شده است نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد نسخه اول از سری بازی‌های Halo که آن را با عنوان Halo: Combat Evolved می‌شناسیم را بازسازی و سپس برای چند پلتفرم مختلف از جمله کنسول‌های PS5 منتشر کند. این گزارش نشان می‌دهد که مراحل بازسازی این بازی از سری Halo در حال پیشرفت است.

به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار مدتی است که مایکروسافت کار انتشار بازی‌های اختصاصی خود برای کنسول پلی استیشن را آغاز کرده است و تاکنون شاهد انتشار بازی‌های مهمی همچون Grounded و Sea of Thieves برای این پلتفرم بوده‌ایم. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که مایکروسافت قصد دارد پا را از این هم فراتر بگذارد و بالاخره بازی Halo که یکی از مهم‌ترین سری بازی‌های Xbox و به نوعی شناسه این پلتفرم محسوب می‌شود را به کنسول‌های سونی بیاورد.

براساس گزارش Gamespot، مایکروسافت قصد دارد تا چند روز دیگر با برگزاری رویداد Xbox Games Showcase خود از چند بازی مهم و قابل توجه رونمایی کند. اگرچه تاکنون اطلاعات چندانی از بازی‌هایی که قرار است در این رویداد معرفی شود در دسترس قرار نگرفته اما Tom Warren که یکی از کارشناسان شناخته شده کنسول‌های ایکس‌باکس و بازی‌های آن محسوب می‌شود به تازگی در قالب یک مصاحبه اطلاعاتی را از بازی‌های که قرار است در این رویداد شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم منتشر کرده است.

در بخشی از این مصاحبه او آمده است که مایکروسافت همچنان با جدیت Project Latitude را دنبال می‌کند. تاکنون در قالب این پروژه چند بازی مهم و اختصاصی کنسول‌های ایکس باکس نظیر Hi-Fi Rush، Pentiment، Sea of Thieves و Grounded برای دو کنسول پلی اسیتشن 5 و نینتندو سوییچ عرضه شده است. Tom Warren اعلام کرده است که امسال نیز قرار است نسخه بازسازی شده از بازی Halo: Combat Evolved وارد این پروژه شود و شاهد عرضه آن برای چند پلتفرم مختلف باشیم. با توجه به این اطلاعات به نظر می‌رسد که بالاخره قرار است پای Halo، ربات معروف ایکس باکس به کنسول‌های پلی‌ استیشن نیز کشیده شود.

البته Warren اعلام کرده است که این بازی در رویداد Xbox Games Showcase معرفی نخواهد شد و باید در زمانی دیگر منتظر اطلاعات رسمی از آن باشیم. بازی Halo: Combat Evolved برای نخستین بار در سال 2001 برای نسل اول از کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر شد. در سال 2011 شاهد عرضه نسخه بازسازی شده از آن با عنوان Halo: Combat Evolved Anniversary بودیم که برای کنسول Xbox 360 منتشر شد. این بازی بعدها به عنوان بخشی از مجموعه Halo: Master Chief Collection در دسترس کاربران کنسول Xbox One و سیستم‌های خانگی قرار گرفت.

به گفته Tom Warren، مایکروسافت بازی‌هایی همچون Doom: The Dark Ages، Senua’s Saga: Hellblade II، Age of Empires II: Definitive Edition، Age of Mythology: Retold و حتی Starfield را نیز برای Project Latitude در نظر گرفته است و به احتمال فراوان در آینده نزدیک شاهد انتشار آن‌ها برای دیگر پلتفرم‌‌ها خواهیم بود.

مایکروسافت همچنین در نظر دارد در این رویداد علاوه بر بازی Call of Duty: Black Ops 6 Direct، بازی Doom: The Dark Ages و نسخه بعدی از سری بازی‌‌های Gears of War را هم معرفی کند. این کارشناس بازی‌های ایکس‌ باکس اعلام کرده است که بازی Doom جدید برای پلتفرم‌‌های گوناگونی منتشر خواهد شد اما بازی Gears of War به صورت اختصاصی تنها در دسترس کاربران ایکس‌باکس قرار خواهد گرفت.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین